Avatar billede pethan Nybegynder
17. maj 2006 - 15:20 Der er 7 kommentarer

Saveas problem

Hej

Jeg åbner et word dokumoent fra Access og indsætter nogle data fra databasen i nogle bookmarks. Dette fungere fint.

Mit problem er at filen skal gemmes med et bestemt filnavn, menlig en af værdierne i bookmark.

Jeg har følgende kode:

Dim sMyString As String
Selection.GoTo What:=wdGoToBookmark, Name:="Stelnummer"
Selection.EndKey Unit:=wdLine, Extend:=wdExtend
sMyString = Selection.Text

ActiveDocument.SaveAs sMyString

Men får følgende fejl:

Run-Time Error 5487
En fuld lagring kunne ikke gennemføres på grund af en fejl i forbindelse med adgangen til filen.

Hvis jeg prøver at skrive en anden værdi i variablen sMysting = "kjsdkf", så virker det som det skal.

Skal variablen konveteres når jeg henter den fra en bookmark??

Peter
Avatar billede jkrons Professor
17. maj 2006 - 16:32 #1
Har du kontrolleret, at din variabel rent faktisk for en værdi?
Avatar billede jkrons Professor
17. maj 2006 - 16:32 #2
for = får
Avatar billede pethan Nybegynder
17. maj 2006 - 16:36 #3
Jeps. Det er helt i orden. Værdien består af en kombination af tl og bogstaver. Tager jeg værdien og smider den i en anden variabel og bruger den i min SavAs, så virker det.
Avatar billede pethan Nybegynder
17. maj 2006 - 16:37 #4
Jeg mener: Skriver jeg Andenvariabel = "abc123", så virker det.......
Avatar billede jkrons Professor
17. maj 2006 - 16:42 #5
Prøv at ret koden til

sMyString = CStr(Selection.Text)

og se om det ændrer noget.
Avatar billede pethan Nybegynder
17. maj 2006 - 16:48 #6
Det er allerede afprøvet :-(
Avatar billede jkrons Professor
17. maj 2006 - 22:27 #7
Mystisk. Hvad sker der, hvis du tildeler værdien til en anden variable i kode. Altså Andenvariabwel = sMyString?

Ellers er jeg ved at løbe tør for idéer.