Avatar billede leif Seniormester
17. maj 2006 - 13:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Incorrect data type for operator or @Function

Hej,

Hvis jeg bruger følgende i en Kolonne i et view så får jeg fejl i henhold til Subject:
@V2If(TeleResponsNummer  != ""; TeleResponsTekst + "  "; "") + "" + TeleResponsDato

Hvad kan jeg gøre så den skriver datoen med ud ?

Fra
Leif
Avatar billede jogii Nybegynder
17. maj 2006 - 13:12 #1
en operator i Notes kræver at alle involverede operander er af samme type. Dvs at + kræver at hvis første element er Text, så skal andet element også være det.
Hvis TeleResponsDato er type Dato, så skal du transformere den til text først med @Text() funktionen.

@If(TeleResponsNummer  != ""; TeleResponsTekst + "  "; "") + "" + @Text(TeleResponsDato)

(hvorfor bruger du @V2If?)

@Text kan tage formateringskoder med som parameter. Se i hjælpen <F1>
Avatar billede leif Seniormester
17. maj 2006 - 13:36 #2
Hvorfor @V2if ? Fordi koden er hugget fra en anden database :)
Avatar billede jogii Nybegynder
17. maj 2006 - 13:44 #3
@V2If stammer fra Notes V2, som blev afløst af Notes V3 engang omkring 1993. Så det er over 13 år gammel kode du slæber rundt på :-)

Hvordan går det med @Text?
Avatar billede leif Seniormester
17. maj 2006 - 14:10 #4
Hmm,

Nu fejler den ikke, men skriver heller ikke datoen.

//Code start
_oprettet = @Text(TeleResponsDato);

@If(TeleResponsNummer  != ""; TeleResponsTekst + "  "; "") + "" + _oprettet
//Code end
Avatar billede jogii Nybegynder
17. maj 2006 - 14:18 #5
du glemte et colon
Avatar billede jogii Nybegynder
17. maj 2006 - 14:19 #6
_oprettet := @Text(TeleResponsDato);
Avatar billede leif Seniormester
17. maj 2006 - 15:42 #7
Jeg koder for lidt kan jeg se, fordi den fejl har jeg faktisk lavet før :)

Nu skal jeg bare have den til at fjerne tidspunktet men det skulle vist ikke være et problem.
Avatar billede jogii Nybegynder
17. maj 2006 - 15:55 #8
@Text(TeleResponsDato; "S0")