Avatar billede webmazter Nybegynder
16. maj 2006 - 23:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

søger hjælp fra eksperterne!

jeg har et logind system her, men det virker ikke nogen der ved hvorfor?

logind.htm:

<? echo $msg; ?>
<FORM METHOD=post ACTION="logind_check.php">Brugernavn:<br><INPUT NAME=\"brugernavn\"><br>
Kodeord:<br>
<INPUT TYPE=password NAME=\"kodeord\"><br><INPUT type="submit" name="Submit" value="Log ind">
</FORM>

logind_check.php:

<?
mysql_connect("localhost", "nixx_dk", "nicolai")or die(mysql_error());
mysql_select_db("nixx_dk")or die(mysql_error());

$kodeord = md5($kodeord);

$findes = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE brugernavn = '$brugernavn' AND kodeord = '$kodeord'") or die (mysql_error());

if (mysql_num_rows($findes) > 0){
    $id = mysql_query("SELECT nr FROM users WHERE brugernavn = '$brugernavn' AND kodeord = '$kodeord'") or die (mysql_error());
    $_SESSION['id'] = $id;
    $_SESSION['brugernavn'] = $brugernavn;
        $_SESSION['kodeord'] = $kodeord;
    echo 'Du er logget ind med brugerid <b>'.$_SESSION['id'].'</b> og brugernavnet <b>'.$_SESSION['brugernavn'].'</b>';
    }
        elseif (mysql_num_rows($findes) < 1){
            echo 'Brugeren findes desværre ikke. Kontakt <a href="mailto:admin@nixx.dk">webmasteren</a> for at blive oprettet!';
            echo "Hvad så".$_SESSION['brugernavn']."... Går det?";
        } else {
    $msg = "Din login informationer var ikke korrekte. Forsøg venligst igen.";
    header("Location: /logind.htm?msg=".$msg);
    exit;
    }
?>

resultat:

Brugeren findes desværre ikke. Kontakt webmasteren for at blive oprettet!Hvad så... Går det?
Avatar billede ttopholm Nybegynder
16. maj 2006 - 23:20 #1
<?
mysql_connect("localhost", "nixx_dk", "nicolai")or die(mysql_error());
mysql_select_db("nixx_dk")or die(mysql_error());
$brugernavn = $_POST['brugernavn']; // Denne havde du glemt
$kodeord = $_POST['kodeord']; // Denne havde du også glemt

$kodeord = md5($kodeord);

$findes = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE brugernavn = '$brugernavn' AND kodeord = '$kodeord'") or die (mysql_error());

if (mysql_num_rows($findes) > 0){
    $id = mysql_query("SELECT nr FROM users WHERE brugernavn = '$brugernavn' AND kodeord = '$kodeord'") or die (mysql_error());
    $_SESSION['id'] = $id;
    $_SESSION['brugernavn'] = $brugernavn;
        $_SESSION['kodeord'] = $kodeord;
    echo 'Du er logget ind med brugerid <b>'.$_SESSION['id'].'</b> og brugernavnet <b>'.$_SESSION['brugernavn'].'</b>';
    }
        elseif (mysql_num_rows($findes) < 1){
            echo 'Brugeren findes desværre ikke. Kontakt <a href="mailto:admin@nixx.dk">webmasteren</a> for at blive oprettet!';
            echo "Hvad så".$_SESSION['brugernavn']."... Går det?";
        } else {
    $msg = "Din login informationer var ikke korrekte. Forsøg venligst igen.";
    header("Location: /logind.htm?msg=".$msg);
    exit;
    }
?>
Avatar billede webmazter Nybegynder
16. maj 2006 - 23:24 #2
den skriver stadig det samme?
Avatar billede ttopholm Nybegynder
16. maj 2006 - 23:43 #3
<?
mysql_connect("localhost", "nixx_dk", "nicolai")or die(mysql_error());
mysql_select_db("nixx_dk")or die(mysql_error());
$brugernavn = $_POST['brugernavn']; // Denne havde du glemt
$kodeord = $_POST['kodeord']; // Denne havde du også glemt

$kodeord = md5($kodeord);

$findes = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE brugernavn = '" . $brugernavn  "' AND kodeord = '" . $kodeord . "'") or die (mysql_error());

if (mysql_num_rows($findes) > 0){
    $id = mysql_query("SELECT nr FROM users WHERE brugernavn = '$brugernavn' AND kodeord = '$kodeord'") or die (mysql_error());
    $_SESSION['id'] = $id;
    $_SESSION['brugernavn'] = $brugernavn;
        $_SESSION['kodeord'] = $kodeord;
    echo 'Du er logget ind med brugerid <b>'.$_SESSION['id'].'</b> og brugernavnet <b>'.$_SESSION['brugernavn'].'</b>';
    }
        elseif (mysql_num_rows($findes) < 1){
            echo 'Brugeren findes desværre ikke. Kontakt <a href="mailto:admin@nixx.dk">webmasteren</a> for at blive oprettet!';
            echo "Hvad så".$_SESSION['brugernavn']."... Går det?";
        } else {
    $msg = "Din login informationer var ikke korrekte. Forsøg venligst igen.";
    header("Location: /logind.htm?msg=".$msg);
    exit;
    }
?>
Avatar billede ttopholm Nybegynder
16. maj 2006 - 23:44 #4
Fejl..

<?
mysql_connect("localhost", "nixx_dk", "nicolai")or die(mysql_error());
mysql_select_db("nixx_dk")or die(mysql_error());
$brugernavn = $_POST['brugernavn']; // Denne havde du glemt
$kodeord = $_POST['kodeord']; // Denne havde du også glemt

$kodeord = md5($kodeord);

$findes = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE brugernavn = '" . $brugernavn . "' AND kodeord = '" . $kodeord . "'") or die (mysql_error());

if (mysql_num_rows($findes) > 0){
    $id = mysql_query("SELECT nr FROM users WHERE brugernavn = '$brugernavn' AND kodeord = '$kodeord'") or die (mysql_error());
    $_SESSION['id'] = $id;
    $_SESSION['brugernavn'] = $brugernavn;
        $_SESSION['kodeord'] = $kodeord;
    echo 'Du er logget ind med brugerid <b>'.$_SESSION['id'].'</b> og brugernavnet <b>'.$_SESSION['brugernavn'].'</b>';
    }
        elseif (mysql_num_rows($findes) < 1){
            echo 'Brugeren findes desværre ikke. Kontakt <a href="mailto:admin@nixx.dk">webmasteren</a> for at blive oprettet!';
            echo "Hvad så".$_SESSION['brugernavn']."... Går det?";
        } else {
    $msg = "Din login informationer var ikke korrekte. Forsøg venligst igen.";
    header("Location: /logind.htm?msg=".$msg);
    exit;
    }
?>
Avatar billede webmazter Nybegynder
16. maj 2006 - 23:47 #5
den virker stadig ikke?

og det er da ikke meningen at de to echoer her skal vises sammen vel:

echo 'Brugeren findes desværre ikke. Kontakt <a href="mailto:admin@nixx.dk">webmasteren</a> for at blive oprettet!';
            echo "Hvad så".$_SESSION['brugernavn']."... Går det?";
Avatar billede webmazter Nybegynder
16. maj 2006 - 23:49 #6
du kan jo prøve at oprette en bruger og prøve at logge ind med den så kan du se hvad der sker.
Avatar billede webmazter Nybegynder
22. maj 2006 - 00:37 #7
lukker spørgsmålet
Avatar billede olebole Juniormester
22. maj 2006 - 21:33 #8
<ole>

Prøv at kikke dine spørgsmål igennem og læg mærke til, hvor mange, du selv har besvaret. Det tyder på, der er noget galt med brugeren ... ikke hans koder!

Måske du så også kunne tage dig sammen til at få lukket alle de åbne - hvis du på den måde ser dem

/mvh
</bole>