Avatar billede diz Nybegynder
16. maj 2006 - 15:09 Der er 3 kommentarer

Markere bestemte ord med fed

Hejsa,

Jeg skal på en side smide <b> uden om en række foruddefinerede ord. Dette har jeg sådan set løst, problemet er nu bare at den gør det på hele siden. Jeg vil nemlig kun have den til at gøre det hvis ordet står i en paragraf, altså mellem <p> og </p>. P-tag'et kan nogle gange have properties, så det skal jeg også lige tage højde for.

Nogen der kan hjælpe mig?

/Sune
Avatar billede diz Nybegynder
16. maj 2006 - 15:20 #1
lige nu bruger jeg:

"/(<p.*?>)mitord(<| )/i"

Det virker dog kun hvis ordet står som det første efter et P-tag....
Har også forsøgt med:

"/(>| )mitord(<| )/i"

Men den virker så også på ord som f.eks står i <div> eller <H2> tags, hvilket ikke er meningen :)

/Sune
Avatar billede diz Nybegynder
16. maj 2006 - 15:51 #2
Dette ser vist ud til at virke, men findes der ikke en mere elegant måde at skrive det på?

"/(<p.*?>.*?)mitord(.*?<\/p)/"

/Sune
Avatar billede diz Nybegynder
16. maj 2006 - 16:16 #3
der er dog et enkelt lille problem mere. Hvis "mitord" allerede er bold, så skal der ikke smides nyt bold omkring det.

Dvs den skal tage højde for at ordet står i en <p> men IKKE SAMTIDIGT i en <b>.

Nu synes jeg det bliver lidt langhåret...

/Sune