Avatar billede webmazter Nybegynder
16. maj 2006 - 12:21 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

fejl i koden

jeg bliver ved med at få fejl på denne kode her:

<?
session_start(users);

$links = mysql_connect("localhost", "nixx_dk","nicolai");
if ($links) {
    mysql_select_db("users", $links);
}else{
  die('Could not connect: ' . mysql_error());
}

$kodeord = md5($kodeord);

$findes = mysql_query("SELECT * FROM bruger WHERE brugernavn = '$brugernavn' AND kodeord = '$kodeord'") or die (mysql_error());

if (mysql_num_rows($findes) > 0){
    $id = mysql_query("SELECT nr FROM bruger WHERE brugernavn = '$brugernavn' AND kodeord = '$kodeord'") or die (mysql_error());
    $_SESSION['id'] = $id;
    $_SESSION['brugernavn'] = $brugernavn;
        $_SESSION['kodeord'] = $kodeord;
    echo 'Du er logget ind med brugerid <b>'.$_SESSION['id'].'</b> og brugernavnet <b>'.$_SESSION['brugernavn'].'</b>';
    }
        elseif (mysql_num_rows($findes) < 1){
            echo 'Brugeren findes desværre ikke. Kontakt <a href="mailto:admin@nixx.dk">webmasteren</a> for at blive oprettet!';
            echo "Hvad så".$_SESSION['brugernavn']."... Går det?";
        } else {
    $msg = "Din login informationer var ikke korrekte. Forsøg venligst igen.";
    header("Location: /logind.htm?msg=".$msg);
    exit;
    }
?>
Avatar billede hmortensen Nybegynder
16. maj 2006 - 14:02 #1
Hvad får du af fejl?
Avatar billede webmazter Nybegynder
16. maj 2006 - 14:04 #2
når jeg prøver på at logge ind og trykker logind så skriver den bare No Database Selected på den nye side!
Avatar billede hmortensen Nybegynder
16. maj 2006 - 15:49 #3
Prøv at smide en or die() på dit database valg:
mysql_select_db("users", $links) or die(mysql_error());
Avatar billede webmazter Nybegynder
16. maj 2006 - 18:25 #4
nu skriver den Access denied for user: 'nixx_dk@localhost' to database 'users'
Avatar billede webmazter Nybegynder
16. maj 2006 - 18:30 #5
kan man ikke bruge denne kode til at connecte fra den virker i hvert fald
Avatar billede webmazter Nybegynder
16. maj 2006 - 18:32 #6
<?
mysql_connect("localhost", "nixx_dk", "nicolai")or die(mysql_error());
mysql_select_db("nixx_dk")or die(mysql_error());
Avatar billede hmortensen Nybegynder
16. maj 2006 - 19:44 #7
Hvad hedder din database?
users eller nixx_dk?
Avatar billede webmazter Nybegynder
16. maj 2006 - 19:50 #8
den hedder nixx_dk og tablen hedder users, men har fået den til at connecte nu, men nu skriver den dette: Brugeren findes desværre ikke. Kontakt webmasteren for at blive oprettet!Hvad så... Går det?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
16. maj 2006 - 19:54 #9
Det er ikke tilladt at oprette to ens spørgsmål, så luk lige det andet du har oprettet.
Prøver lige at omskrive din kode, så den giver lidt mere mening.
Avatar billede webmazter Nybegynder
16. maj 2006 - 19:58 #10
det har jeg gjort nu!
Avatar billede webmazter Nybegynder
16. maj 2006 - 20:11 #11
lukker spørgsmålet!
Avatar billede webmazter Nybegynder
16. maj 2006 - 20:11 #12
ønskede svar men fik ikke noget! typisk
Avatar billede hmortensen Nybegynder
16. maj 2006 - 20:15 #13
Nå, kan se at du ikke ønsker mere hjælp, så gider ikke bruge tid på din kode. Synes du skal sætte dig ind i hvordan et forum virker (enda et gratis et), før du forventer svar to sekunder efter et indlæg.
Avatar billede webmazter Nybegynder
16. maj 2006 - 20:18 #14
Undskyld mig!

koden ser sådan her ud nu:

<?
mysql_connect("localhost", "nixx_dk", "nicolai")or die(mysql_error());
mysql_select_db("nixx_dk")or die(mysql_error());

$kodeord = md5($kodeord);

$findes = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE brugernavn = '$brugernavn' AND kodeord = '$kodeord'") or die (mysql_error());

if (mysql_num_rows($findes) > 0){
    $id = mysql_query("SELECT nr FROM users WHERE brugernavn = '$brugernavn' AND kodeord = '$kodeord'") or die (mysql_error());
    $_SESSION['brugernavn'] = $brugernavn;
        $_SESSION['kodeord'] = $kodeord;
    echo 'Du er logget ind med brugerid <b>'.$_SESSION['id'].'</b> og brugernavnet <b>'.$_SESSION['brugernavn'].'</b>';
    }
        elseif (mysql_num_rows($findes) < 1){
            echo 'Brugeren findes desværre ikke. Kontakt <a href="mailto:admin@nixx.dk">webmasteren</a> for at blive oprettet!';
            echo "Hvad så".$_SESSION['brugernavn']."... Går det?";
        }
                else {
    $msg = "Din login informationer var ikke korrekte. Forsøg venligst igen.";
    header("Location: /logind.htm?msg=".$msg);
    exit;
    }
?>

men når jeg prøver at logge ind skriver den bare dette:

Brugeren findes desværre ikke. Kontakt webmasteren for at blive oprettet!Hvad så... Går det?
Avatar billede heha2003 Nybegynder
16. maj 2006 - 21:27 #15
Hvis du nu prøver at fjerne mellemrum her:
$id = mysql_query("SELECT nr FROM users WHERE brugernavn = '$brugernavn' AND kodeord = '$kodeord'")

og ændrede det til:
$id = mysql_query("SELECT nr FROM users WHERE brugernavn='$brugernavn' AND kodeord='$kodeord'")
Avatar billede webmazter Nybegynder
16. maj 2006 - 21:46 #16
det hjalp ikke noget
Avatar billede webmazter Nybegynder
16. maj 2006 - 21:59 #17
kan det være her der er fejl?

<? echo $msg; ?>
<FORM METHOD=post ACTION="testlogind.php">Brugernavn:<br><INPUT NAME=\"brugernavn\"><br>
Kodeord:<br>
<INPUT TYPE=password NAME=\"kodeord\"><br><INPUT type="submit" name="Submit" value="Log ind">
</FORM>
Avatar billede webmazter Nybegynder
16. maj 2006 - 23:09 #18
opretter nyt spørgsmål!