Avatar billede flycht Nybegynder
16. maj 2006 - 09:51 Der er 4 kommentarer

vb.NET constructor kald fra Delphi via COM

Jeg har modtaget en dll-fil, som jeg har registreret med følgende exe-filer fra kommando-prompten:
regasm.exe /tlb (laver type library)
gacutil.exe

Dernæst har jeg importeret mit type library i Delphi og refererer under 'uses' til den nyligt gererede pas-fil. Alt er gået godt indtil videre.

Problemet opstår når jeg vil lave et objekt af en af klasserne fra dll-filen. Jeg får nemlig aldrig kørt constructoren, da der ikke er nogen create-metode på klassen. Hvordan kalder jeg constructoren? Jeg har prøvet at lave et objekt af klassen fra VBA og der skriver jeg blot følgende:

Dim MyObject as New TestClass

Kan jeg gøre noget tilsvarende fra Delphi, så jeg får fat i constructoren?

Venlig hilsen

Michael
Avatar billede martinlind Nybegynder
16. maj 2006 - 11:27 #1
den tlb_ pas fil du har der ligger en function der coCreate() bla. dem kan du bruge til at få din classe created
Avatar billede flycht Nybegynder
16. maj 2006 - 11:53 #2
Hej MartinLind

Tusind tak for dit svar. Jeg har fået det til at virke. Jeg skrev følgende:

var
  MyObject:_TestClass;
  test:double;
begin
  MyObject:=CoTestClass.Create;
Avatar billede flycht Nybegynder
16. maj 2006 - 11:54 #3
MartinLind, kan du ikke lave et svar til mig, så jeg kan give dig dine velfortjente point.

/Michael
Avatar billede flycht Nybegynder
16. maj 2006 - 12:23 #4
Et lille tillægsspørgsmål. Jeg har fundet ud af, at jeg også kan komme igennem med:

var
  MyObject:TTestClass;
  test:double;
begin
  myObject:=TTestClass.Create(nil);  //argumentet skulle opfylde følgende:"Aowner:TComponent"

Hvad er forskellen og hvad bør jeg gøre?