Avatar billede tz Nybegynder
15. maj 2006 - 22:44 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Retningsbestemt udendørs netkort

Jeg har min børbare pc med indbygget trådløst netkort med på camping, men jeg har ofte svært ved at fange signalet inde i vognen (aluminium.)  Af og til kan campingpladsen være dårligt dækket.  Hvordan læser jeg bedst og nemmest det problem - helst helt trådløst - evt USB tilslutning.
Avatar billede jacla Nybegynder
15. maj 2006 - 22:51 #1
Så skal du nok finde en repeater som kan forstærke dit signal fra bærbar til AP, og fra AP til bærbar.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
15. maj 2006 - 22:52 #2
Jeg har hørt, at man kan bruge USB-forlængere til USB-trådløse-netkort.. forlængeren skal sidde mellem bærbaren og netkortet..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
15. maj 2006 - 22:52 #3
forlængeren = et kabel med han/hun stik, så man kan sætte det i, i begge ender..
Avatar billede kenp Novice
15. maj 2006 - 22:53 #4
(men det kræver ofte at din repeater er samme type som det udstyr som bliver brugt på campingpladsen)

Ellers kan man bruge et pmcia kort (eks. zyxel g-110 hvor på man kan sætte en ekstern antenne..) men det bliver ikke billigt....
Avatar billede kenp Novice
15. maj 2006 - 22:54 #5
thesurfer -> du tænker på sådan et f.eks. http://zyxel.dk/Produkter.32+B6JnR4X1p5WEVMcHJvZHVjdHNfcGkxW3Nob3dVaWRdPTg3JmNIYXNoPWYxMjQ4ODYzYjg_.0.html også lige 3 m usb kabel på?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
15. maj 2006 - 22:57 #6
kenp> Ja.
Jeg har en af typen NetGear og der fulgte vist en 1 meters usb forlængerkabel med.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
15. maj 2006 - 22:59 #7
Forlængerkablet skal ikke bruges som antenne, men som et kabel der kan sende data over en eller anden afstand.. placeringen af usb-netkortet (usb-dimsen) bestemmer stadigvæk hvor godt signalet er..
Avatar billede kenp Novice
15. maj 2006 - 23:00 #8
kan sagtens bruges ;)

Man må bare ikke gå over 5 m. usb-kabel, hvis man bruger den løsning så husk lige en pose udover usbdims og kabel ude i enden iden man evt. bare ligger det op på taget af campingvogn. (det optimale ville være at sætte det op på antennen på campingvogn (hvis den har det)
Avatar billede skaw Nybegynder
15. maj 2006 - 23:13 #9
det svar du har fået lyder rigtig op igennem tagluge med usb  så kører det
Avatar billede jacla Nybegynder
15. maj 2006 - 23:29 #10
Hvis det er campingpladsen der yder den service! har de vel også ansvaret for at dække hele campingpladsen.

Måske er der ikke "line of sight" Løsningen kunne være at fjerne nogle grene.

Bare en tanke :)
16. maj 2006 - 06:56 #11
... jeg har tidl. gennemført trixet med 3x3 meter USB forlænger (med lille forstærker imellem) til en USB modtager. Ud af vinduet på en 1½ meter lang pind og så ind til stationæren; jeps 12-15% signal - godt nok. Og der er ~115 meter luft linie afstand.

Jo forlænger og så fast på toppen af din "normale" camping TV antenne, så burde den være der...

Jeg er selv campist... men har 'forbudt' mig selv at have noget computter med når vi er på campingFERIE ...
Avatar billede ierikk Nybegynder
16. maj 2006 - 11:10 #12
jeg kender en der i over 3 år har brugt et:
linksys wet 11 wireless ethernet bridge, han modtager signal over en ret stor afstand
Trendnet har meget udstyr til trådløs net
du kan evt tale med campingplads ejeren, og få ham til at sætte lidt kraftige udstyr op
så vidt jeg er orienteret er:
http://stistrup.dk-camp.dk/
ved at planlægge opsætning af router og AP rundt på pladsen
Avatar billede jacla Nybegynder
16. maj 2006 - 11:36 #13
Det kan hjælpe, at øge sende effekten, men det er ikke altid løsningen. Der skal ofte tages højde for mange ting, som miljøet, og line of sight støj mv.
Avatar billede tz Nybegynder
28. oktober 2008 - 10:13 #14
Oprydning :-)
er der nogen der vil have point - så læg et svar
29. oktober 2008 - 19:39 #15
Ping...
(Deles med andre...)
Avatar billede kenp Novice
30. oktober 2008 - 08:35 #16
ingen her