Avatar billede wordwrap Nybegynder
15. maj 2006 - 15:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

lidt problemer med: offsetHeight

Hej :)

Fandt nedenstående funktion her på eksperten, som kan hjælpe mig med at få tilpasset højden på min iframe.

function juster() {
dw = document.body.scrollHeight;
fw = document.body.offsetHeight;
diff = dw - fw +20;
obj = (document.getElementById) ? parent.document.getElementById("ifr").style : parent.document.all.ifr.style;
h = parseInt(obj.height);
obj.height = h + diff;
}

Funktionen virker fint i ie og opera, men i firefox driller den lidt.

Efter hvad jeg selv har kunne finde frem til må det være:

document.body.offsetHeight;

Som er skyld i mine problemer.

I ie og opera har denne en værdi på 300, første gang jeg loader min side (hviket svarer til den højde jeg har angivet i min iframe).

i firefox, er værdien på 1051. værdien på de 1051 passer ret godt med højden på indholdet af min iframe.

Håber der er nogen som kan hjælpe lidt :)
Avatar billede olebole Juniormester
15. maj 2006 - 19:33 #1
<ole>

Hvad du skal skrive er afhængig af resten af din kode ... ikke mindst, hvad der står før <html>-tagget  ;o)

Prøv at lægge et link

/mvh
</bole>
Avatar billede wordwrap Nybegynder
15. maj 2006 - 19:44 #2
før <html>-tagget finder du
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

men kan du kigge ind på: http://www.sddata.dk/testarea/newindex.php
Avatar billede wordwrap Nybegynder
10. august 2006 - 00:31 #3
lukker