Avatar billede carlos123 Nybegynder
15. maj 2006 - 13:56 Der er 8 kommentarer

Usercontrol og managed directx

Hej Eksperter

Jeg er ved at lave en windows.forms.usercontrol der skal hostes i internet explorer.

problemet er at min usercontrol ikke virker, jeg har lavet en test usercontrol der bare skriver hej på skærmen. Når jeg prøver at bruge managed direkt så virker det ikke længere

Jeg har lavet en lille test for at prøve at finde ud af hvorfor det ikke virker. Her er lidt af min usercontrol

public FirstClass()
{
  InitializeComponent();
  try
  {
    PresentParameters presentParams = new PresentParameters();
  }
  catch (Exception ex)
  {
    MessageBox.Show("Exception: " + ex.Message);
  }

når jeg kalder PresentParameters for at gå igang med at initialisere directx så fejler applicationen, den kommer ikke med nogen fejl, der vises bare et lille kvadrat i internet explorer øverst i venstre hjørne.

Det virker som at enten kan den ikke finde ud af at finde directx eller også kan det bare ikke eksekveres i IE.

Håber der er nogen der hjælpe med lidt videre.

Carl
Avatar billede innercitydk Nybegynder
16. maj 2006 - 11:27 #1
Du kan ikke eksekvere dx i web applikationer.
Avatar billede carlos123 Nybegynder
16. maj 2006 - 11:35 #2
Hvor ikke?
Jeg ved at dem der laver solidworks har lavet et activex komponent der kan, det koster bare penge.

Jeg har fundet ud af at den fejl jeg får heder noget med

"That assembly does noget allow partiel trust callers"

Carl
Avatar billede innercitydk Nybegynder
16. maj 2006 - 21:11 #3
Directx tillader en enkel tilgang til de enheder der findes i en pc, såsom keyboard, mus, grafikkort, lydkort osv. En webapplikation kan ikke tilgå disse komponenter via directx. Hvordan solidworks har lavet deres activex komponent tør jeg ikke gisne om, men det har sikkert ikke noget med directx at gøre. Jeg har læst adskillige bøger om dx men er endnu ikke stødt på noget webbaseret dx. Jeg har desuden søgt en del på nettet efter at jeg har set dette spørgsmål, og der er ikke noget at finde. Derfor mener jeg heller ikke at det kan lade sig gøre. En dybere forklaring kan jeg desværre ikke komme med..

Vh
Avatar billede carlos123 Nybegynder
17. maj 2006 - 09:54 #4
Ok

Jeg fandt lige denne player Viewpoint media player, det var den solidworks bruger til dets edrawings, men jeg huskede forkert den bruger heller ikke directx.
Har du nogle ideer til hvad jeg så skal overveje for at kunne vise 3d modeller på en hjemmeside, jeg gider ikke og lege med vrml, for jeg synes det er lidt noget ged.

Carl
Avatar billede innercitydk Nybegynder
17. maj 2006 - 11:17 #5
Skal man kunne panorere 3d modellen? Det er ret enkelt at lave en 3d model der f.eks bare snurrer rundt. Hvis du bruger 3dmax kan du eksportere 3ds filen og derefter importere den i swift 3d hvor den animeres. Herefter skal den eksporteres til flash. Grunden til denne omvej er at 3ds ikke kan eksportere til flash, men det kan swift som også kan importere de gængse formater fra 3ds, cad osv. Alternativt er det lettest at vise statiske billeder af modellen. Hvis du blot vil vise billeder af modellen kan det gøres meget enkelt. Den anden måde med eksportering til swift, animering og eksport til flash er tidskrævende, men det ser til gengæld også super godt ud.

Hvis du kigger på denne side ca. midt på:

http://nhlogic.aspdotnet.dk/

Her har jeg lavet logoet nhlogic (hvor firkanterne roterer) på den måde jeg beskrev med swift og flash.

Vh
Avatar billede carlos123 Nybegynder
17. maj 2006 - 11:28 #6
problemet er nok at jeg skal kunne visualisere flere forskellige formater, stl, obj og andre typer. outputet fra en application er f.eks. stl vedkommende vedhefter nogle kommentarer til den stl fil i et xml dokument, og oploader det på en website, hvor brugeren i den anden ende kan se modellen panorere modellen se hvilke kommentare der er til model, og vurdere om der skal laves ændringer eller lign.
Jeg ved ikke om jeg skal lave det i Java3D i stedet for .net der er tilsyneladende ikke nogen måde at visualisere 3d i en browser når man bruger .net, det er ihvertfald den opfatelse jeg har?

Carl
Avatar billede carlos123 Nybegynder
17. maj 2006 - 12:51 #7
jeg har fundet en stribe artikler der beskriver directx i internet explorer, jeg har dog ikke købt dem. Jeg ved ikke om nogen af jer kender dem allerede

http://www.asptoday.com/Series.aspx?id=5

Carl
Avatar billede innercitydk Nybegynder
17. maj 2006 - 22:03 #8
Det ser spændende ud, men jeg vil dog ikke betale for at se en løsning der er baseret på dx7. Det er mystisk jeg ikke har kunne finde andet og nyere materiale overhovedet :(