Avatar billede munkerud Nybegynder
14. maj 2006 - 21:24 Der er 36 kommentarer

Word2003 vil kun vise og udskrive 1 side.

Er der andre end mig der har dette problem, og hvis det har været behandlet før, så undskyld, da vil jeg være yderst glad for en henvisning. Men i "Udskriftslayout" vil mit Word2003 kun vise 1 side, og ligeledes kun udskrive den første side og det er uagtet jeg ændre det til et andet layout.
Lidt iriterende når jeg skal kopiere artikler der fylder mere end 1 side. Hvis jeg sender fra Word som en vedhæftet fil, har jeg erfaret, at modtageren, selvom der er installeret Word 2000 har samme problem - kun 1 side kan udskrives.

Munkerud
Avatar billede jacla Nybegynder
14. maj 2006 - 21:38 #1
Her er noget om Word 2003, hvis du ikke er kommet til at sætte vis udskrift til nede i venstre hjørne af Word (skal stå på weblayout) kan du prøve at se om der er hjælp at hente her:

http://office.microsoft.com/da-dk/results.aspx?Scope=FX%2CHA%2CHP%2CQZ%2CRC%2CXT&Query=kan+kun+vise+en+side&App=WD

Ellers smid Office i Pc'en og kør en repair

mvh

jan C
Avatar billede jacla Nybegynder
14. maj 2006 - 21:44 #2
Du kan downloade en masse fonts fra Internettet
Avatar billede jacla Nybegynder
14. maj 2006 - 21:44 #3
UPS Dette svar var en fejl SORRY
Avatar billede munkerud Nybegynder
14. maj 2006 - 21:52 #4
Kære Jacla. Jeg har læst disse tips og råd du sendte adressen på - men intet nyttigt fundet. Dit lille fif med at smide Office cdén i og forsøge en repair er allerede gjort for et par dage siden, desværre uden ændringer.
Men du har ret, jeg skriver jo i dette "Udskriftslayout" og især i disse konfirmationstider, der er det nødvendigt at bruge udskriftslayoutet, men jeg er da på den, når sangen skal være på 2 sider, dette er ikke muligt i udskriftslayoutet. Men foreløbig tak for svaret.

Munkerud
Avatar billede jacla Nybegynder
14. maj 2006 - 23:04 #5
Så har du også gedannet dine indstillinger i word til "Default?"
Avatar billede jkrons Professor
14. maj 2006 - 23:09 #6
Du skriver at i Udskriftslayout vil word kun vise en side - og kun udskrive en side. Hvad sker der, hvis du skifter til Normal-visning?
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2006 - 07:01 #7
Har du været i din printerindstilling?
Avatar billede munkerud Nybegynder
15. maj 2006 - 22:18 #8
Til jacla:
Gendannet indstillingerne i Word til "Default" ?  Hm - jeg er nok ikke så dygtig, men jeg ved faktisk ikke hvor man gør det, mener ikke jeg har rørt eller gjort noget unormalt, måske ikke det bedste svar, men jeg er ikke sikker på jeg helt forstår hvordan jeg skulle kunne gøre det.

Til jkrons
I alle andre udskriftsformer end "Udskriftslayout" vil den kun udskrive 1 side. Derimod kan jeg godt læse flere side ved fx at bruge rullepanelet i de andre udskriftsformer som fx normal.

Til hans-jensen:
Nej - jeg mener overhovedet ikke jeg har rørt ved denne indstilling, og jeg har den sidste nye driver installeret (Brother-laser 1440)

Men igen foreløbig tak for svarene.
Munkerud
Avatar billede munkerud Nybegynder
15. maj 2006 - 22:21 #9
Til jkons:  Jeg kom vist til at udtrykke mig forkert. Den vil overhovedet ikke udskrive mere end 1 side, og i de andre visningsformer kan jeg se mere end 1 side. Sådan skulle der have stået - undskyld :o))
Avatar billede jacla Nybegynder
15. maj 2006 - 22:33 #10
Når du er i egenskaber for printer, kan du vælge om du vil skrive 1 eller alle sider ud.

Den skal selvfølgelig stå på alle sider. :)

Har du prøvet at Indsætte sidetal?
Avatar billede munkerud Nybegynder
15. maj 2006 - 23:24 #11
Jan C.
Jeg forsøger alt det du foreslår, men desværre.
I egenskaber har jeg mulighed for at kopier 1 eller uendelige antal, næsten, ordet "alle" er ikke eksisterende.
Sidetal hjælper heller ikke, men derimod hvis jeg åbner det samme 2-sidet dokument i WordPad, så er der ingen problemer.
Har lige sendt 2 sider til min genbo, og han har - med dette dokument - samme problem som jeg - kun 1 side vil udskrives.
Men det er smadder sødt af dig du gider tænke over mulige løsninger.

Munkerud
Avatar billede jacla Nybegynder
15. maj 2006 - 23:39 #12
Så kender jeg problemet :)

Det er med garanti et dokument, hvor der er klippet noget fra internettet ind.

Du kan prøve at kopier hele Word.doc over i notepad og prøve at udskrive det derfra. Anden mulighed er at taste Ctrl + A (maker alt) ændre til en anden skrifttype og måske vælge en anden størrelse og sørg for at farven på dine "fonts" er sat til SORT.

mvh

Jan C
Avatar billede jkrons Professor
16. maj 2006 - 17:22 #13
Mit gæt er, som jacla, at det du har sat ind, fatisk altsammen står på samem "fysiske" side. Det vil sige, at det forsøges udskrevet på et stykke papir. Derfor kan du ikke se det i udskriftsvisning, hvior der netop vises det, som kan stå på et stykke papir, mens det går fint at se det i de øvrige visninger, der ikke har denne begrænsning.

Prøv evt.- at kopiere teksten over i Word ad flere omgange og lav sideskift i mellem.
Avatar billede jacla Nybegynder
16. maj 2006 - 18:16 #14
Jeg havde problemet engang med en bryllupstale, SURT, Men vi fik den redet ved at kopier den fra notpad til word og tilbage igen, af flere omgange. Mener også at vi måtte ændre skriftypen.

Den blev godt nok skrevet ud af flere omgange, men tilsidst havde vi alle siderne. :)
Avatar billede munkerud Nybegynder
16. maj 2006 - 18:51 #15
Tak for jeres svar, jeg er imponeret over I gider følge dette problem - men jeg har som prøve lavet et dokument med 66 bogstaver (et bogstav på hver linie)og når det vises i "Udskriftslayout" så ser jeg kun de 45, mens alle 66 bogstaver/rækker mageligt kan ses i de andre udskriftsformer.
Og det lille fif med at kopiere det over i WordPad eller Notesbook er fint nok, men ved en invitation eller sang er det ikke sådan at få styr på Rammer og tegninger.

Jeg prøvede for sjov skyld, at sende det ind på mit arbejde, og der var problemet det samme, den ville ikke vise mere end een side i "Udskriftslayout". Det er som om den føre denne "dumme" formatering med sig, uanset den bliver åbnet i et andet program. Vi har godt nok også Word 2003 på arbejdet, men min genbo har en ældre version af Word, men resultatet er det samme.

Men igen - foreløbig tak for jeres deltagelse :o))

Munkerud
Avatar billede jacla Nybegynder
16. maj 2006 - 19:49 #16
tror du får et andet resultat i notepad :)
Avatar billede jkrons Professor
16. maj 2006 - 22:37 #17
Du er meget velkommen til at prøveat sende dokumentet til jkr@lyngby.nu - så skal jeg prøve at se på det.
Avatar billede munkerud Nybegynder
16. maj 2006 - 22:42 #18
Altså !  SIkke en venlighed - jeg vil benytte mig af det - så foreløbig tak.

Munkerud.
Avatar billede jkrons Professor
16. maj 2006 - 22:43 #19
Velbekomme :-9
Avatar billede jkrons Professor
16. maj 2006 - 22:52 #20
Jeg har ikke en forklaring (kommer forhåbentlig), men hvis jeg viser afsnitstegnene og markerer hele dokumentet, bortset fra det sidste tegn, og kopierer dette over i et nyt dokument, så virker det nye dokument fint.
Avatar billede jkrons Professor
16. maj 2006 - 22:52 #21
Og det skal selvfølgelig gøres i normalvisning.
Avatar billede jkrons Professor
16. maj 2006 - 22:54 #22
Det samme gør sig i øvrigt gældende, hvis jeg indsætter et tvungent sideskift nedest på siden. så vises resten afteksten fint på side 2 og udskrives lige så fint.
Avatar billede munkerud Nybegynder
16. maj 2006 - 23:00 #23
OK - se det var da en metode der lyder til at kunne anvendes. Jeg eksperimenterer lige lidt med det selv, og vender tilbage.

Tusind tak, foreløbig.

Munkerud
Avatar billede jkrons Professor
16. maj 2006 - 23:02 #24
Velbekomme. Jeg ser gerne videre på det, men nok først i morgen :-)
Avatar billede jkrons Professor
16. maj 2006 - 23:08 #25
Ok, fejlen er, at Word opfatter hele dokumentet som en side. Hvis du ser på det i Normal eller dispositionsvisning, kan du se hele teksten, men i statuslinien kan du se, at der kun er en enkelt side i dokumentet. Så den tror simpelhen at al teksten står på side 1 - bare uden for papiret.

Så er spørgsmålet bare: Hvorfor? Det bliver næste runde :-)
Avatar billede munkerud Nybegynder
16. maj 2006 - 23:13 #26
Altså - jkrons !  Jeg glæder mig til du evt. måtte finde ud af mysteriet. Du fornemmes viljefast eller stædig som min gamle mor sagde  :o))

Munkerud
Avatar billede jkrons Professor
16. maj 2006 - 23:18 #27
Problemet er løst :-). Din tekst står simpelthen i flere spalter. Den ene er så bred, så den fylder hele papiret, og de andre ligger så uden for papirets højre kant, derfor kan du ikke se teksten i dem. og de kommer ikke med i udskrift. Samtidigt er mellemrummet mellem spalterne så stort, at du ikke kan se det. Du kan ikke ændre i spaltebredden umiddlebart - det forhindrer din højreindrykning. Hvis du starter med at flytte denne, kan du også æbndre spaltebredden.

I alle andre visningen end udskriftslayout, vises spalter under hinanden - og derfor kan du se hele teksten.

Hvordan du har lavet det, tør jeg ikke sigfe - men løsningen er simpel. Marker hele dokumentet. Klik på spalteknappen og vælg 1 spalte.
Avatar billede jkrons Professor
16. maj 2006 - 23:19 #28
Og nu må jeg hellere stoppe. Nu kan jeg ikke ramme de rigtige taster mere :-)
Avatar billede munkerud Nybegynder
16. maj 2006 - 23:24 #29
Mange mange tak - jeg kvitterer med det samme. Men helt ærligt, jeg havde ikke regnet med du fandt ud af det. Igen - bare TAK!

Munkerud
Avatar billede jkrons Professor
16. maj 2006 - 23:25 #30
Velbekomme :-) Min kone siger stædig - selv mener jeg at jeg er vedholdende :-)
Avatar billede munkerud Nybegynder
16. maj 2006 - 23:28 #31
Hi-hi ! Jeg er glad for din vedholdenhed, så må andre kalde den hvad de vil.  Men hils familien mange gange.

Munkerud
Avatar billede jkrons Professor
16. maj 2006 - 23:29 #32
Tak. I lige måde :-)
Avatar billede jacla Nybegynder
16. maj 2006 - 23:32 #33
Godt du fik det løst :)
Avatar billede munkerud Nybegynder
16. maj 2006 - 23:37 #34
Ja- I skal begge 2 have tak, nu kommer  I med i min aftenbøn  :o))
Avatar billede jacla Nybegynder
16. maj 2006 - 23:59 #35
he he !

det er vist også på tide nogen beder for mig :))
Avatar billede jkrons Professor
17. maj 2006 - 09:00 #36
Lukker du lige?