Avatar billede moore Nybegynder
13. maj 2006 - 21:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Endnu en Dato fejl i Access

Hej

Efter at jeg nu har forsøgt 1000 gange at finde fejlen på, hvorfor at den bliver ved med at skrive datoen på engelsk, søger jeg nu jeres hjælp.

I Access har jeg forsøgt med 2 muligheder, for at se om fejlen lå der. Den ene er hvor jeg har sat dato-feltet med " DD-MM-YYYY " og så hvor feltet er helt blankt.
Men intet virker.

Her er min kode, som udskriver siden...

<%@ Language=VBScript %>
<% Session.LCID = 1030 %>
<!--#include File="tabel.asp"-->

<html>
<head>
<title>Sound Of Memphis Kalender</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<style type="text/css">
<!--
a:hover {  font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 10pt;  color: black; text-decoration: underline}
-->
</style>
<link rel="stylesheet" href="style.css"></head>

<html>

    <head>
        <meta http-equiv="content-type" content="text/html;charset=iso-8859-1">

        <title>Sound Of Memphis Kalender</title>
    </head>

    <body bgcolor="#ffffff">
        <table width="50%" align="left" border="1" >
            <tr>
                <td>        <p align=center> Velkommen til kalenderen! </p>

<form method="POST" action="update.asp">

<b>Spillejob - Skriv BOOKING<br></b>
<b>Navn:</b> Hvis man <b>IKKE </b>kan. Så udfyld KUN Navn + dato + (evt. beskrivelse)<br>
<input type="text" name="Person" size="30"><br>
<br>
<b>Spillested:</b><br>
<input type="text" name="Spillested" size="30"><br>
<br>

<b>Spilledato:</b><br> SKAL skrives på følgende måde (f.eks. 16-03-2006) Bindestreg skal bruges<br>
<input type="text" name="Spilledato" size="50"><br>
<br>
<b>Spilletid:</b><br>
<input type="text" name="Spilletid" size="50"><br>
<br>
<b>Beskrivelse:</b>(hvis vi f.eks. ikke skal have lys med)<br>
<textarea name="Beskrivelse" rows="8" cols="25"></textarea><br>

<input type="submit" value="Tilføj til kalenderen"><br><br><br>

<a href="sparretdage.asp">Udskriv dage som er spærret</a><br><br>
<a href="spilledage.asp">Udskriv dage hvor vi skal spille</a><br><br>
<a href="helekalenderen.asp">Udskriv hele kalenderen</a>

</p>
</table>
</td>
</tr>

<td width="50%">
<p align="center" ><b>Spillejobs</b>
<%

dim objConn, oRS, SQL

Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

'--oprette recordset
objconn.open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & server.mappath("Database.mdb")
Set oRS = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

'--Åbne recordset
set oRS = objConn.Execute("SELECT ID, Person, Spillested, Spilledag, Spilletid, Spilledato, Beskrivelse FROM kalender where Person='Booking' order by Spilledato")

'--Udskriv poster

Tabel oRS

oRS.Close
Set oRS = Nothing
objConn.Close
Set objConn = Nothing

' ----------- EN I ALT TÆLLER -----------------------
Dim Connect, connString
Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
connString = "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("database.mdb")
Connect.Open connString

QueryTotal = "Select count(*) as Found from kalender where person='booking' and spilledato>date();"
  Set rsTotal =  connect.Execute(QueryTotal)

  Ialt = rsTotal("Found")
  response.write "Der er i alt <b>" & Ialt & "</b> Spillejobs i år"

' ----------- EN I ALT TÆLLER SLUT-----------------------

response.write "<br><br>"

' ----------- EN I ALT TÆLLER -----------------------

Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
connString = "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("database.mdb")
Connect.Open connString

QueryTotal = "Select count(*) as Found from kalender where person<>'booking' and spilledato>date();"
  Set rsTotal =  connect.Execute(QueryTotal)

  Ialt = rsTotal("Found")
  response.write "Der er i alt <b>" & Ialt & "</b> dage i år, hvor vi er optaget"

' ----------- EN I ALT TÆLLER SLUT-----------------------
%>

</td>

<td width="50%">
<p align="center">Dage som er <b>SPÆRRET</b>
<%

Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

'--oprette recordset
objconn.open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & server.mappath("Database.mdb")
Set oRS = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

'--Åbne recordset
set oRS = objConn.Execute("SELECT ID, Person, Spillested, Spilledag, Spilletid, Spilledato, Beskrivelse FROM kalender where Person<>'Booking' order by spilledato")

'--Udskriv poster

Tabel oRS

oRS.Close
Set oRS = Nothing
objConn.Close
Set objConn = Nothing

%>

</table>

</body>

</html>

</td>
  </tr>
</table>

</body>

</html>
Avatar billede sneakraid Nybegynder
13. maj 2006 - 23:48 #1
Inden du indsætter i databasen kan du vel bare lave din egen "custom dato" i en variabel :)
Sådan her:

Dato = "" & Day(Date) & "-" & Month(Date) & "-" & Year(Date)

Så får du i hvert fald et format der ligner 13-05-2006
Avatar billede moore Nybegynder
14. maj 2006 - 11:23 #2
Har lige forsøgt det.
Men kan ikke rigtigt få det til at virke. Måske jeg har sat det et forkert sted ind.
Hvor ville du sætte det ind henne?
Avatar billede moore Nybegynder
14. maj 2006 - 11:42 #3
Har fundet ud af .. at fejlen kommmer hvis jeg skriver f.eks. " 09-06-2006 " DVS: d. 9. juni 2006.. Så kommer det ud som "06-09-2006" DVS : d. 6. September 2006.
Også selvom jeg har den <% Session.LCID = 1030 %>
Avatar billede sneakraid Nybegynder
14. maj 2006 - 12:43 #4
Hm, hvordan ser datoen ud, når den står inde i databasen ? Fordi hvis den allerede står forkert der, så er det fordi den laver datoen til engelsk dato, så snart du indsætter den.

Det jeg har gjort, er bare at ændre dato feltet til datatypen "Text", og så hælder jeg bare datoen derind. Så står datoen bare som tekst. :)
Avatar billede moore Nybegynder
14. maj 2006 - 17:19 #5
Inden i databasen, står det også forkert.
I Databasen er felter "format" sat til "Kort datoformat" og
feltet "inputmaske" er sat til "dd"-"mm"-"yyyy";;_
Avatar billede moore Nybegynder
14. maj 2006 - 17:21 #6
Problemet er løst..
Har lavet det om til et text felt i DB'en.. Nu fatter den lige pludselig det hele!!!
Lukker spørgsmålet..