Avatar billede goldenshower Nybegynder
13. maj 2006 - 06:48 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

hjælp til en funktion mellem XML og flash

Hej jeg har en flash/XML menu (som fungerer fint)

jeg vil dog gerne ændre en funktion i XML dokumentet, og kan ikke finde ud af hvordan.

menuen er en "tree menu" med undermapper (fungerer fint)
men jeg vil gerne have at selve en af hovedmapperne også har en
<action/ og ikke kun åbner menuen op.

min kode ser sådan ud:

-->
  <TREE>MAIN1
          <TREE ACTION="FRAME" LINK="one" TARGET="_root">Go to Front page</TREE>
  </TREE>
  <TREE>MAIN2
      <TREE ACTION="FRAME" LINK="two" TARGET="_root">Goto service 2</TREE>
      <TREE ACTION="FRAME" LINK="label" TARGET="_root.movieClip1">Goto service 3</TREE>
      <TREE ACTION="FRAME" LINK="label" TARGET="_root.movieClip1">Goto service 4</TREE>
      <TREE ACTION="URL" LINK="http://www.url.com" TARGET="_blank">Goto service 5</TREE>
  </TREE>
      <TREE>REFERENCER
      <TREE ACTION="FRAME" LINK="label" TARGET="_root.movieClip1">Goto Flash labeled frame</TREE>
      <TREE ACTION="FRAME" LINK="label" TARGET="_root.movieClip1">Flash labeled frame</TREE>
      <TREE ACTION="FRAME" LINK="label" TARGET="_root.movieClip1">Goto Flash labeled frame</TREE>
      <TREE ACTION="URL" LINK="http://www.url.com" TARGET="_blank">Sephiroth's site</TREE>
  </TREE>
        <TREE>JOB
      <TREE ACTION="FRAME" LINK="label" TARGET="_root.movieClip1">Flash labeled frame</TREE>
  </TREE>
      <TREE>CONTACT
      <TREE ACTION="FRAME" LINK="label" TARGET="_root.movieClip1">Goto Flash labeled frame</TREE>
  </TREE>

</TREE_MENU_NESTED>

DET handler altså KUN om de første 3 linjer, jeg vil ikke have at menuen åbner, istedet skal den blot have en action fx:
<TREE ACTION="FRAME" LINK="one" TARGET="_root">Go to Front page</TREE>

MEN hvordan dælen gør jeg det?

original koden ligger her:
http://www.sephiroth.it/test/smart_clip/nested_tree_menu_2/MX/example.xml

på forhånd tak :-)
Avatar billede nielle Nybegynder
13. maj 2006 - 07:49 #1
Prøv at ændre:

    <TREE>MAIN1
        <TREE ACTION="FRAME" LINK="one" TARGET="_root">Go to Front page</TREE>
    </TREE>

- til:

<TREE ACTION="FRAME" LINK="one" TARGET="_root" />

- eller til:

<TREE ACTION="FRAME" LINK="one" TARGET="_root">Go to Front page</TREE>
Avatar billede goldenshower Nybegynder
14. maj 2006 - 06:31 #2
jep det virker (lintet altså), men nu ser flash det som om det er en sub-menu (forkert ikon)

virker med:
<TREE ACTION="FRAME" LINK="one" TARGET="_root">Front page</TREE>

anyway udover denne ændring vil jeg gerne have at alle hovedmenuer er "rigtige links" uanset om de har sub-menuer eller ej, så jeg tænkte om du måske var interesseret i at fixe det hele for en lille sum rigtige penge, jeg kunne sende dig SWF filen og i kunne måske tage en hurtig snak over MSN eller skype eller jeg kunne blot beskrive præcist hvordan menuen er opbygget. Mit XML er MEGET begrænset, men jeg vil dog være i stand til at copypaste når først de 2 forskellige menu 2 metoder" virker (altså hovedmenu link med rigtigt ikon med link - og hovedmenu link med submenuer.

der hele er ret tæt på at virke men jeg kan simpelthen ikke lure det sidste?

;-)

hvis du er frisk på en lille bitte opgave så skriv til thisshouldbemyemail@gmail.com
med info om hvordan jeg kan kontakte dig.
Avatar billede nielle Nybegynder
14. maj 2006 - 08:22 #3
Jeg kan desværre ikke Flash, men kender da til XML-filer og filosofien bag dem (bortset fra at det viste ikke er velformelt XML). I øvrigt synes jeg at dit link viser nogle udemærkede eksempler.

Umiddelbart ville jeg gætte på at din løsning skal laves efter dette mønster:

<TREE ICON_OPEN="folder_open" ICON_CLOSED="folder_closed" ACTION="FRAME" LINK="one" TARGET="_root">
    Front page
</TREE>
<TREE ICON_OPEN="folder_open" ICON_CLOSED="folder_closed" ACTION="FRAME" LINK="two" TARGET="_root">
    MAIN2
    <TREE ACTION="FRAME" LINK="two" TARGET="_root">Goto service 2</TREE>
    <TREE ACTION="FRAME" LINK="label" TARGET="_root.movieClip1">Goto service 3</TREE>
    <TREE ACTION="FRAME" LINK="label" TARGET="_root.movieClip1">Goto service 4</TREE>
    <TREE ACTION="URL" LINK="http://www.url.com" TARGET="_blank">Goto service 5</TREE>
</TREE>
<TREE ICON_OPEN="folder_open" ICON_CLOSED="folder_closed" ACTION="FRAME" LINK="tree" TARGET="_root">
    REFERENCER
    <TREE ACTION="FRAME" LINK="label" TARGET="_root.movieClip1">Goto Flash labeled frame</TREE>
    <TREE ACTION="FRAME" LINK="label" TARGET="_root.movieClip1">Flash labeled frame</TREE>
    <TREE ACTION="FRAME" LINK="label" TARGET="_root.movieClip1">Goto Flash labeled frame</TREE>
    <TREE ACTION="URL" LINK="http://www.url.com" TARGET="_blank">Sephiroth's site</TREE>
</TREE>
<TREE ICON_OPEN="folder_open" ICON_CLOSED="folder_closed" ACTION="FRAME" LINK="four" TARGET="_root">
    JOB
    <TREE ACTION="FRAME" LINK="label" TARGET="_root.movieClip1">Flash labeled frame</TREE>
</TREE>
<TREE ICON_OPEN="folder_open" ICON_CLOSED="folder_closed" ACTION="FRAME" LINK="five" TARGET="_root">
    CONTACT
    <TREE ACTION="FRAME" LINK="label" TARGET="_root.movieClip1">Goto Flash labeled frame</TREE>
</TREE>
Avatar billede goldenshower Nybegynder
14. maj 2006 - 17:37 #4
linksne fungerer fint sådan, men alle ikoner er forkerte nu...
så det der må ske er at alle hovedlinksne opfattes som undermenuer og ikke hovedmenuer.?

anyway jeg har lagt filerne op her: http://www17.brinkster.com/northernlights1/test.zip

SWF (flash filen læser fra XML dokumentet og generer menuen derefter
html dokumentet er blot til at holde SWF filen (hvis man ikke har flash installeret)
XML dokumentet er der det hele sker :-)

jeg kan få begge dele til at fungere bare ikke samtidigt
hvis jeg ligger links på hovedmenuerne så ryger ikonerne (de læses som submenuer eller som selt ingen ting)
hvis jeg får ikonerne til at virke fungerer det ikke med links på hovedmenuer

mit ukvalificerede bud er at det bare er </TREE> som ikke laceres korrekt, men som sagt jeg ved praktisk talt intet om XML  :-(

i eksemplet jeg har vedhæftet virker den første hovedmenu, men det går galt med ikonet til den (vises som submenu) resten har rigtige iknoner og submenuer virker (altså den jeg ikke har skrevet "ikke aktiv" ved) men jeg kan ikke få hovedmenuerne 2 og fremefter til at virke så.

har siddet og prøvet alt (syntes jeg) ret fustrerende når jeg er ^Å tæt på at det hele spiller ;-/
Avatar billede goldenshower Nybegynder
14. maj 2006 - 17:40 #5
forresten der er et "lable" der hedder "six" som ikke er brugt men som kan bruges fra XML'en (til test) (istedet for "one", "two" osv...
Avatar billede nielle Nybegynder
14. maj 2006 - 21:45 #6
Det eneste andet bud jeg kan komme med er:

<TREE ACTION="FRAME" LINK="one" TARGET="_root">
    Front page
</TREE>
<TREE ACTION="FRAME" LINK="two" TARGET="_root">
    MAIN2
    <TREE ACTION="FRAME" LINK="two" TARGET="_root">Goto service 2</TREE>
    <TREE ACTION="FRAME" LINK="label" TARGET="_root.movieClip1">Goto service 3</TREE>
    <TREE ACTION="FRAME" LINK="label" TARGET="_root.movieClip1">Goto service 4</TREE>
    <TREE ACTION="URL" LINK="http://www.url.com" TARGET="_blank">Goto service 5</TREE>
</TREE>
<TREE ACTION="FRAME" LINK="tree" TARGET="_root">
    REFERENCER
    <TREE ACTION="FRAME" LINK="label" TARGET="_root.movieClip1">Goto Flash labeled frame</TREE>
    <TREE ACTION="FRAME" LINK="label" TARGET="_root.movieClip1">Flash labeled frame</TREE>
    <TREE ACTION="FRAME" LINK="label" TARGET="_root.movieClip1">Goto Flash labeled frame</TREE>
    <TREE ACTION="URL" LINK="http://www.url.com" TARGET="_blank">Sephiroth's site</TREE>
</TREE>
<TREE ACTION="FRAME" LINK="four" TARGET="_root">
    JOB
    <TREE ACTION="FRAME" LINK="label" TARGET="_root.movieClip1">Flash labeled frame</TREE>
</TREE>
<TREE ACTION="FRAME" LINK="five" TARGET="_root">
    CONTACT
    <TREE ACTION="FRAME" LINK="label" TARGET="_root.movieClip1">Goto Flash labeled frame</TREE>
</TREE>

Siden som dy hare hentet det fra angiver ikke andre musligheder, men derfor kan de jo god eksistere. Men det hjælper mig jo ikke med at gætte. :^|
Avatar billede nielle Nybegynder
14. maj 2006 - 21:46 #7
Siden som du har hentet det fra angiver ikke andre muligheder, men derfor kan de jo god eksistere. Men det hjælper mig jo ikke med at gætte. :^|
Avatar billede goldenshower Nybegynder
15. maj 2006 - 10:43 #8
jo, der er 2 muligheder

første:
<TREE ICON_OPEN="folder_open" ICON_CLOSED="folder_closed" ACTION="FRAME" LINK="one" TARGET="_root">
    Front page

fungerer fint med linket på hovedmenuen, men på en eller anden måde ses det som en sub-menu og ikke en hovedmenu.

andet:
<TREE>Front page
      <TREE ACTION="FRAME" LINK="one" TARGET="_root">Go to front page</TREE>
  </TREE>

fungerer ikke med links. men hovedmenu/submenu identificeringen er rigtig.
Avatar billede nielle Nybegynder
15. maj 2006 - 17:44 #9
Hvad med denne:

<TREE ACTION="FRAME" LINK="one" TARGET="_root">Front page
    <TREE ACTION="FRAME" LINK="one" TARGET="_root">Go to front page</TREE>
</TREE>
Avatar billede goldenshower Nybegynder
18. maj 2006 - 10:52 #10
ok har fundet ud af det ved at prøve "trail and error" på alle tænkelige kombinationer og nu virker det perfekt :-)  (det sidste eksempel du lagde virker ikke (sletter alle submenuerne)

anyway smid et svar så deler vi i porten som tak for tiden og forsøget :-)
Avatar billede nielle Nybegynder
18. maj 2006 - 17:39 #11
Hvordan ser din løsning så ud?

... og et svar :^)
Avatar billede nielle Nybegynder
01. juni 2006 - 22:14 #12
Husk nu at lukke her :^)
Avatar billede nielle Nybegynder
31. juli 2006 - 18:38 #13
Tak for point :^)