Avatar billede martinlorentzen Nybegynder
12. maj 2006 - 07:56 Der er 6 kommentarer

Lodtrækningsscript

Hej!

Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til at lave et script, som skla bruges til en lodtrækning af nogle fodboldhold i en knockout turnering. Men har ingen anelse hvordan man laver det, og kan man kun lave det i php.

Hvis man kan, så vil jeg gerne have det til at trække et hold hvert minut, så der er spænding, når holdene sidder og ser lodtrækningen.

mvh. Martin.
Avatar billede martinlorentzen Nybegynder
12. maj 2006 - 08:35 #1
Jeg har alle holdene i fracs phpmyadmin.
Avatar billede expnet Seniormester
12. maj 2006 - 11:07 #2
der er flere ting du skal vide før du giver dig ikast med sådan et system
1. Du skal sikker dig at du har mange bruger ind hver enste dag.
2. ellers skal du bruge cronjob  til at checke den mysql.

fordi jeg siger det er at php ikke køre/udfør en php function før der kommer en bruger på siden...Da php er et serverbaset sprog
Avatar billede mr_oasis Nybegynder
12. maj 2006 - 11:46 #3
Hmm, kan man ikke give hvert hold et nummer, og så bruge en rand() function til at trække numrene? Så er problemet bare om man kan lave undtagelser til den function, således at hvert nummer ikke trækkes mere end en gang.

Den trækker 2 numre, og holdene med de to bliver så sat sammen. Man trykker på en eller anden submitknap og den trækker to nye numre, dog uden at kunne trække dem der allerede er blevet trukket. Hertil skal man jo så kunne lave undtagelser til rand(), så det samme nummer ikke bliver trukket mere end en gang.

Så smider man vel alle holdene ind i en MySQL database, og den slår så nummeret op og outputter det?

Men kan man lave undtagelser til en rand() function?
Avatar billede expnet Seniormester
12. maj 2006 - 11:59 #4
jeg vil tro der er en løsning på det..

skal jeg forstår det sådan at du selv vil starte script med en submit knap
Avatar billede mr_oasis Nybegynder
12. maj 2006 - 12:06 #5
Det ville vel være en meget oplagt måde at gøre det på?

Man har alle holdnavnene og et nummer til hvert hold liggende i en database. Når man så trykker på den knap og starter scriptet, så sætter den numrene sammen to og to.

Man har så alle kampene, og den kan slå numrene op i en tabel i databasen og outputte dem?
Avatar billede expnet Seniormester
12. maj 2006 - 12:44 #6
jamen så ville jeg nok lave det sådan at når den har lavet et lodtrækning og har fundet de nummer den skal så skriver den til tabellen og fortæller at det er blivet trukken og derefter vil du så kunne lave en count på den som må trækes på igen