Avatar billede jarlq Nybegynder
11. maj 2006 - 17:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Closing forms

Goddag

Hvordan kan man lukke en form I VBA, når der klikkes på knap?

Private Sub CommandButton1_Click()
FIndtast.Show
Ftour.close ???????????????????
End Sub

FTour er den form som indeholder knappen. Jeg vil gerne have lukket denne form. Når der klikkes på knappen.
Avatar billede jarlq Nybegynder
11. maj 2006 - 17:35 #1
Mit nuværende problem er at jeg har lavet tre forms, som jeg frit skal kunne skifte frem og tilbage imellem. Har ingen problemer med at åbne nogen af mine forms første gang, men hvergang jeg prøver at genåbne dem ved hjælp af formnavn.Show, så brokker programmet sig.
Avatar billede jkrons Professor
11. maj 2006 - 17:40 #2
Pørv med formnavn.hide
Avatar billede mvhansen Nybegynder
11. maj 2006 - 17:56 #3
Hej jarlq

Private Sub CommandButton1_Click()
'Lukker det hele ned'
End
End Sub

mvh

mvhansen
Avatar billede bak Seniormester
11. maj 2006 - 21:29 #4
Private Sub CommandButton1_Click()
FIndtast.Show
Unload Ftour
End Sub
Avatar billede jarlq Nybegynder
11. maj 2006 - 23:50 #5
Goddag tak for svarene alle.
Jeg har desværre ikke direkte kunne anvende nogen af forslagene, da ingen af de forslåede løsninger lukker det gamle form vindue, når jeg skifter til en ny form.
Tilgengæld fandt jeg ud af at man med den følgende kode, kan få forms til at lukke sig, når man går over i et almindeligt Excel ark:

Private Sub Cmdlog_Click()
Ark3.Activate
Unload FIndtast
End Sub

Så jeg bruger en løsning hvor jeg skifter mellem forms via et Excel ark.
End løsningen fungerer i øvrigt også ganske udmærket til den model jeg har valgt.

Så mange tak for hjælpen.
Da jeg anvender en løsning tættest på Bak's forslag, vil jeg gerne tildele Bak nogen point, så smid lige et svar.
Avatar billede bak Seniormester
12. maj 2006 - 00:30 #6
ok :-)