Avatar billede zapzone Nybegynder
11. maj 2006 - 09:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Opdatere JComboBox

Hej Eksperter.
Jeg leder efter en metode som kan "opdatere" min JComboBox, på samme måde som jeg opdaterer min JList når jeg har tilføjet noget til denne (JList1.setListData(ArrayList1.toArray());).

Problemet er altså, at når jeg har tilføjet noget til min JComboBox kan jeg ikke se det... ? Jeg har prøvet med repaint() - men uden held...

Nogen der kan hjælpe ?

Venlig hilsen.
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
11. maj 2006 - 11:44 #1
Ta' et kig på:

http://java.sun.com/j2se/1.5.0/docs/api/javax/swing/DefaultComboBoxModel.html

Det er en ganske smart måde at vedligeholde sine data i comboboxe på.
Avatar billede nicd Nybegynder
17. maj 2006 - 00:22 #2
//Du skal bruge en model til comboboxen. Eventuelt DefaultComboBoxModel:
private javax.swing.DefaultComboBoxModel comboModel;
private javax.swing.JComboBox comboBox;

//Din DefaultComboBoxModel initialiseres; evt. med et Array
comboModel = new javax.swing.DefaultComboBoxModel(ArrayList1.toArray());

//Comboboxen skal erklære sin model:
comboBox.setModel(comboModel);

//Herefter kan du opdatere din ComboBox, evt sådan her (kan også gøres via index):
        comboBox.addItem(Object etObjekt);
        comboBox.setSelectedItem(Object etObjekt);
        comboBox.removeItem(Object etObjekt);

//Får du brug for at opdatere med et helt ny Array gør du blot det samme igen:
comboModel = new javax.swing.DefaultComboBoxModel(ArrayListX.toArray());
comboBox.setModel(comboModel);

Håber det var noget i denne stil du er ude efter.
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
17. maj 2006 - 08:21 #3
>> nicd

Og dit svar afviger fra mit, hvor ? :)
Avatar billede nicd Nybegynder
17. maj 2006 - 09:25 #4
>> mikkelbm

Det var en glimrende henvisning til API'en du lavede, men jeg kom med et forslag til hvordan det kunne implementeres :)
Avatar billede zapzone Nybegynder
18. maj 2006 - 22:09 #5
Fik det til at virke efter lang tids baksning frem og tilbage... En af jer der gider svare...
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
18. maj 2006 - 22:12 #6
Det gør vi vel bare begge to...
Avatar billede nicd Nybegynder
19. maj 2006 - 10:32 #7
Ja... :)
Avatar billede zapzone Nybegynder
20. august 2006 - 18:05 #8
lukket
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
26. august 2006 - 22:59 #9
Du beder om svar, og afviser begge svar... Nogen speciel grund til det?