Avatar billede olzen Nybegynder
11. maj 2006 - 09:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

CSS menu øverst

Hej alle,

Jeg har et problem med at min CSS dropdown menu bliver vist bagved min flash fil, som viser et billedeshow.

http://www.idefa.dk/css.gif

Håber nogen kan hjælpe..
Avatar billede twotimes Nybegynder
11. maj 2006 - 09:35 #1
Læg din flash i en div og læg din menu i den div.

Flash´ens sådan her:

<div Style="position:absolute;z-index:1">

Menuen sådan:

<div Style="position:absolute;z-index:2">
Avatar billede twotimes Nybegynder
11. maj 2006 - 09:36 #2
altså flash´en i sin egen div, og menuen i en anden div. Kan det forstås?
Avatar billede roenving Novice
11. maj 2006 - 11:21 #3
-- men object-elementer befinder sig på sit helt eget z-niveau, så uanset du giver menuen z-index 1000000000000 vil den stadig være under din Flashfilm ...

-- du kan evt. prøve at lægge menuen i en iframe, hvilket kan give det ønskede resultat !-)
Avatar billede olebole Juniormester
11. maj 2006 - 16:30 #4
<ole>

- og med mindre, du er rigtig stærk i DHTML/JavaScript, er det nok mere realistisk at flytte din Flash-film  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede olzen Nybegynder
11. maj 2006 - 17:06 #5
Jeg ser om jeg kan flytte Flashen istedet.. Men tak for jeres svar, smid nogle svar, så kommer der point
Avatar billede roenving Novice
12. maj 2006 - 13:54 #6
Oki '-)
Avatar billede plazm Nybegynder
14. maj 2006 - 14:01 #7
ellers kan du, når du åbner din dropdownmenu sætte visibility til hidden på alle flashobjekter.
Avatar billede roenving Novice
28. september 2006 - 11:15 #8
Tak for point ;~}