Avatar billede khazouh Nybegynder
10. maj 2006 - 22:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

skrive til Acces database via C#

Hej med jer!

Jeg sidder og er ved lave en hjemmeside i Microsoft Visual Studio, hvor jeg prøver at skrive til en Acces database via C#(ASP.NET)

Jeg har oprette en tabel i Acces som hedder PostNumre.

Jeg kan sagtens hente data fra tabelen, men jeg kan ikke skrive til den!!

jeg får nedenstående fejlmeddelelse.

"Operation must use an updateable query."

Hvad skal jeg gøre?

Her er den kode jeg har skrevet:

protected void Opret_Click(object sender, EventArgs e)
    {
            OleDbConnection Myconnection = null;
            Myconnection = new OleDbConnection(@"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; User Id=; Password=; Data Source=C:\ftp_mappen\website1\test1.mdb");
            Myconnection.Open();
            OleDbCommand odbcom = new OleDbCommand("INSERT INTO PostNumre VALUES (123, 'abc')", Myconnection);
            odbcom.ExecuteNonQuery();
            Myconnection.Close();
    }
Avatar billede arne_v Ekspert
10. maj 2006 - 22:24 #1
den fejl plejer at skyldes at processen ikke har skrive adgang til databasen
Avatar billede khazouh Nybegynder
10. maj 2006 - 22:43 #2
Det har du skam ret i Arne!

Vi forsøger lige igen.
Avatar billede khazouh Nybegynder
10. maj 2006 - 23:00 #3
Hej igen!

Arne er du sød og sende mig din første kommentar som et svar, så jeg kan tildele dig mine point!

og tusinde tak for din lyn hurtige respons.

Dit svar var mit problem. Jeg havde ikke rettigheder til at skrive til databasen!!

MVH. Khazouh og Kalle!! :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
10. maj 2006 - 23:04 #4
svar