Avatar billede noerdar-dilling Nybegynder
10. maj 2006 - 16:35 Der er 2 kommentarer

Stop egen service

har følgende kode som eksikverer, men skal herefter stoppe den pågældende service. Den bliver startet af en bat fil men skal stoppe efter udførelsen.

kode:

___________________________________________________________________

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Diagnostics;
using System.ServiceProcess;
using System.Text;
using System.Net.Mail;
using System.Timers;

namespace smtpMdRepService
{
    public partial class smtpRepMD : ServiceBase
    {
        public smtpRepMD()
        {

            InitializeComponent();
    if(!System.Diagnostics.EventLog.SourceExists("RepLogSourse"))
    System.Diagnostics.EventLog.CreateEventSource("RepLogSourse",
                                                          "RepLog");

    eventLog1.Source = "RepLogSourse";
    // the event log source by which

    //the application is registered on the computer

    eventLog1.Log = "RepLog";
      }

        protected override void OnStart(string[] args)
        {
            // TODO: Add code here to start your service

            eventLog1.WriteEntry("The Replication of MD service was started without complcations");
            SendEmail();

                    }

        private void SendEmail()
        {
            MailMessage message = new MailMessage();
            message.From = new MailAddress("rep@muhldorff.dk");
            message.To.Add(new MailAddress("support@techbiz.dk"));

            System.DateTime dt = System.DateTime.Now;
            string sdt = dt.ToString("dd--MM-yyyy-hh-min");

            message.Subject = "Rep Ok" + " " + sdt;
            message.Body = "Replikeringen blev udført uden komplikationer";

            message.IsBodyHtml = false;
            message.Priority = MailPriority.Normal;
            SmtpClient mSmtpClient = new SmtpClient();

            mSmtpClient.Host = "mail.techbiz.dk";
            mSmtpClient.Port = 25;

            mSmtpClient.Send(message);

            ServiceController sc = new ServiceController("smtpRepMD");
            sc.Stop();

        }

        protected override void OnStop()
        {
            // TODO: Add code here to perform any tear-down necessary to stop your service.

            eventLog1.WriteEntry("The service smtpRepMD has stopped");

        }

        protected override void OnContinue()
        {
            eventLog1.WriteEntry("The service started again!");
        }

        public void stopService()
        {

            ServiceController sc = new ServiceController("smtpRepMD");
            sc.Stop();

        }

Avatar billede noerdar-dilling Nybegynder
10. maj 2006 - 16:36 #1
Jeg har kaldt det direkte sendMail() metoden og bruger ikke min stopService() metode
Avatar billede noerdar-dilling Nybegynder
10. maj 2006 - 16:52 #2
Ellers har jeg forsøt mig med denne metode jeg kalder efter funtionen

        public void stopService()
        {

            ServiceController[] services = ServiceController.GetServices();

            for (int i = 0; i < services.Length; i++)
            {

                if (services[i].DisplayName == "smtpRepMD")
                {

                    ServiceController sc = new ServiceController(services[i].DisplayName);

                    if (sc.Status == ServiceControllerStatus.Running)
                    {
                        sc.Stop();
                    }
                    if (sc.Status == ServiceControllerStatus.Stopped)
                    {
                        sc.Start();
                    }