Avatar billede uas Nybegynder
10. maj 2006 - 13:47 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Placering af Update knap

Hej

Jeg sidder op rodder lidt med opdatering af en enkelt post i en database vha formview.

Er det muligt at flytte knappen <asp:LinkButton ID="UpdateButton" Text="Update" CommandName="Update" RunAt="server"/> udenfor <EditItemTemplate>???

Jeg vil gerne have flyttet den til f.eks en usercontrol
Avatar billede snepnet Nybegynder
10. maj 2006 - 14:06 #1
Der er metoder på et FormView som UpdateItem, DeleteItem etc... Så dem kan du selv kalde - f.eks. i en eventhandler for en knap du har et andet sted på formen.
Mvh
Avatar billede uas Nybegynder
24. maj 2006 - 09:58 #2
Det virker...

Smid lige et svar :-)
Avatar billede snepnet Nybegynder
24. maj 2006 - 10:42 #3
Kommer her :o)
Mvh
Avatar billede uas Nybegynder
06. juni 2006 - 14:06 #4
hmm, det virker så ikke helt alligevel

Jeg kan godt få det til at virke, når jeg flytter knappen udenfor <EditItemTemplate> på samme siden, MEN når jeg i min usercontrol forsøger, kan jeg ikke få fat i UpdateItem.

Koden i min usercontrol:

  Sub Gem(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Web.UI.ImageClickEventArgs)
    Page.FindControl("formview1").UpdateItem(False)
  End Sub
Avatar billede snepnet Nybegynder
08. juni 2006 - 11:30 #5
Page.FindControl("formview1").UpdateItem(False) kompilerer vel ikke...?
Du må caste det du får tilbage fra FindControl til et formview, og så kalde updateitem på det.
Jeg synes for øvrigt ikke det er en god idé at du fra en usercontrol finder en anden kontrol der der på selve siden - som du så kalder noget på.
Du skulle hellere sørge for at din usercontrol havde et event du kunne abbonnere på fra siden, og så i en handler af det event gøre hvad der skal gøres på andre af sidens kontroller.
Mvh
Avatar billede uas Nybegynder
08. juni 2006 - 12:48 #6
Hej snepnet

mener du noget i denne stil?

Dim FW As New FormView()
FW = Page.FindControl("FormView1")
FW.UpdateItem(False)

Jeg får nemlig stadigvæk en "Object reference not set to an instance of an object. " fejl...
Avatar billede snepnet Nybegynder
08. juni 2006 - 13:23 #7
Du skal typecaste det.... I VB nok sådan her:
Dim fw As FormView = CType(Me.Page.FindControl("FormView1", FormView))
fw.UpdateItem(false)

Vis mig eventuelt lidt mere af din kode, og som sagt - det er ikke nogen god løsning at gøre det på den måde.

Mvh
Avatar billede uas Nybegynder
08. juni 2006 - 13:42 #8
Jeg får desværre samme fejl :-)

Min usercontrol: (viser for overskueligeheden kun de ting som skal bruges)

Sub Gem(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Web.UI.ImageClickEventArgs)
    Dim fw As FormView = CType(Me.Page.FindControl("FormView1"), FormView)
    fw.UpdateItem(False)
End Sub

<asp:ImageButton ImageUrl="App_Images/Menu/Menusubmit.gif" ID="menuSubmit" runat="server" Visible="true" OnClick="Gem" />

Selve siden:
<%@ Page Language="VB" CodeFile="ICData2b.aspx.vb" Inherits="ICData2b" MasterPageFile="~/MasterPage.master" Title="Untitled Page" %>

<asp:Content ID="Content1" ContentPlaceHolderID="Indhold" Runat="Server">

<asp:FormView ID="FormView1" DefaultMode="Edit" runat="server" DataSourceID="AccessDataSourceICData2b" DataKeyNames="AutoInc">
  <EditItemTemplate>

      <table width="700" border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" bgcolor="#EFEFEF">
      <tr>
        <td valign="Top">

<%' Firmanavn, adresse m.m (start)%>
          <table border="0" cellpadding="1" cellspacing="0">
          <tr>
            <td><asp:Label ID="lFirmanavn" runat="server" Text="Firmanavn" /></td>
            <td><asp:TextBox Text='<%# Bind("Firmanavn") %>' runat="server" Width="200px" ID="tbFirmanavn" /></td>
          </tr>
          <tr>
            <td><asp:Label ID="lAdresse" runat="server" Text="Adresse" /></td>
            <td><asp:TextBox Text='<%# Bind("Adresse") %>' runat="server" Width="200px" ID="tbAdresse" /></td>
          </tr>

          <tr>
            <td><asp:Label ID="lPostnummer" runat="server" Text="Postnummer" /></td>
            <td><asp:TextBox Text='<%# Bind("Postnummer") %>' runat="server" Width="50px" ID="tbPostnummer" /></td>
          </tr>
          <tr>
            <td><asp:Label ID="lBy" runat="server" Text="By" /></td>
            <td><asp:TextBox Text='<%# Bind("By") %>' runat="server" Width="200px" ID="tbBy" /></td>
          </tr>
          <tr>
            <td><asp:Label ID="lTelefon" runat="server" Text="Telefon" /></td>
            <td><asp:TextBox Text='<%# Bind("Telefonnummer") %>' runat="server" Width="200px" ID="tbTelefon" /></td>
          </tr>
          <tr>
            <td><asp:Label ID="lFax" runat="server" Text="Fax" /></td>
            <td><asp:TextBox Text='<%# Bind("Faxnummer") %>' runat="server" Width="200px" ID="tbFax" /></td>
          </tr>
          </table>

<%' Firmanavn, adresse m.m (slut)%>
        </td>
      </tr>
      </table>

      <asp:LinkButton ID="UpdateButton"
                      Text="Update"
                      CommandName="Update"
                      RunAt="server"/>

      <asp:LinkButton ID="CancelUpdateButton"
                      Text="Cancel"
                      CommandName="Cancel"
                      RunAt="server"/>

  </EditItemTemplate>

</asp:FormView>

  <asp:ImageButton ImageUrl="App_Images/Menu/Menusubmit.gif" ID="menuSubmit" runat="server" Visible="true" OnClick="Gem" />

    <asp:AccessDataSource id="AccessDataSourceICData2b" Runat="Server" UpdateCommandType = "Text"
        DataFile = "App_Data/icsystem.mdb"
        SelectCommand = "SELECT * FROM ICD WHERE AutoInc=@autoInc"
    >

      <SelectParameters>
        <asp:QueryStringParameter Name="autoInc" QueryStringField="ID" Type="String" />
      </SelectParameters>

    </asp:AccessDataSource>

</asp:Content>
Avatar billede snepnet Nybegynder
08. juni 2006 - 14:25 #9
Ja når du har en masterpage går det ikke ... så skal du gå via den container der er på din master :

Dim fw As FormView = CType(Me.Page.Master.FindControl("indhold").FindControl("FormView1"), FormView)

Mvh
Avatar billede uas Nybegynder
08. juni 2006 - 14:30 #10
Nu virker det. Tak for hjælpen. Der er rart der er nogle "eksperter" derude :-)
Avatar billede snepnet Nybegynder
08. juni 2006 - 14:39 #11
Var så lidt ... Lidt beklageligt at masterpages har den bieffekt.
Mvh