Avatar billede janemil Nybegynder
10. maj 2006 - 11:26 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

DISTINCT - det vil den ikke.

Jeg får flere records ud med samme site_code. Det vil jeg gerne undgå. defaultGateway er forskellig på alle.

Rækkefølgen må gerne være ip_defaultGateway, site_code i selecten.

Hvordan får jeg site_code DISTINCT? Det må helst ikke blive for avanceret da SQLen skal ligge i en DTS pakke.

SELECT DISTINCT ip_defaultGateway, site_code
            FROM net_site
            INNER JOIN net_service ON net_service.site_id = net_site.site_id
            INNER JOIN net_device ON net_device.service_id = net_service.service_id
            LEFT OUTER JOIN net_ip ON net_device.device_id = net_ip.device_id
            WHERE net_site.status = 'present' AND net_device.status = 'present' AND
            (net_ip.ip_defaultGateway LIKE '10.%' OR
                          net_ip.ip_defaultGateway LIKE '57.%') AND net_site.site_operational = 1
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
10. maj 2006 - 11:31 #1
Distinct går på både ip_defaultGateway og site_code.

Prøv at sortere efter site_code. Du får sikker forskellige ip_defaultGateWay
Avatar billede janemil Nybegynder
10. maj 2006 - 11:34 #2
>Distinct går på både ip_defaultGateway og site_code
Ja det er jeg med på.
Men det skal kun være på site_code. Det er det mit spørgsmål går på.

Tak for at specificere det.
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
10. maj 2006 - 11:44 #3
site_code kan du kun få distinct ved at udelade ip_defaultGateway i select-delen.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
10. maj 2006 - 11:56 #4
Hvis der for en site_code findes forskellige ip_defaultGateway, og du kun vil have hver site_code én gang, hvilken af de forskellige ip_defaultGateway skal så komme med?
Avatar billede janemil Nybegynder
10. maj 2006 - 12:04 #5
>hvilken af de forskellige ip_defaultGateway skal så komme med?
Det har ingen betydning.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. maj 2006 - 12:13 #6
Noget i retning af

select site_code,max(ip_defaultGateway) ....al din sql... group by site_code
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
10. maj 2006 - 12:31 #7
Undskyld, men hvis ip_defaultGateway ikke har betydning, hvorfor så medtage den?
Avatar billede janemil Nybegynder
10. maj 2006 - 12:34 #8
>Undskyld, men hvis ip_defaultGateway ikke har betydning, hvorfor så medtage den?
Fordi jeg skal bruge en af dem fra hvert site i mit pingeprogram, men ikke så vigtig hvilken.
Men det er stadig vigtig de høre sammen med den rette site_code.
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
10. maj 2006 - 12:37 #9
Så kan du sagtens følge erikjacobsen's forslag
Avatar billede janemil Nybegynder
10. maj 2006 - 12:38 #10
Ligger du lige svar erik?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. maj 2006 - 13:30 #11
Nej tak, jeg samler slet ikke på point.
Avatar billede janemil Nybegynder
10. maj 2006 - 13:36 #12
Nå men så mange tak for hjælpen da.