Avatar billede hovendal Nybegynder
09. maj 2006 - 23:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

32 bit Dual core vs. 64bit single core

Jeg er i lidt af et dilemma, da jeg ikke helt kan bestemme mig for, hvad det er jeg vil købe...I den ene hånd står jeg med en 3.0 Ghz Pentium D 2x2MB L2 cache (Nyt og spændende med dual core - men de er jo ik 64bit....) og i den anden en 3.2Ghz Pentium 4 64bit 2MB L2 cache..(Gode gamle p4 - og i 64bit med 2mb cache, mmmm.....)
Jeg har ikke rigtigt brug for "råd" omkring de to processorer, men mere hvad I havde valgt og hvorfor.. Spanden skal bruges til lidt af hvert - dvs. gaming, diverse krævende programmer, multitasking på højt plan osv osv...

Summa-sumarum er det i hvert fald 2 rigtigt lækre processorer og det er sq lidt svært at vælge...Håber der er nogen af jer, som kan kommer med nogle gode argumenter til, hvilken jeg skal snuppe...!

På forhånd tak..
Avatar billede pinball Nybegynder
10. maj 2006 - 01:20 #1
du skal ha sådan en her http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=177420
en suveræn cpu til multitasking og god til gaming.
fordi det er den bedste pentium D til prisen pt. er faldet til halv pris og er den nye 65nm 64bit cpu. husk at der skal en bios opdatering til på bundkort før du kan bruge de nye pentium d cpu´er.
Avatar billede drgonzo Praktikant
10. maj 2006 - 12:07 #2
Ville også klart vælge dual core løsningen. Evt vente lidt til der kommer nogen rigtig fede desktopboards til den nye core duo cpu, idet en pentium D ligger mellem 90 - 135watt ved max load og en core duo bruger ca 35watt. Selvom core duo cpu´en ikke er samme MHZ som pentium D, følger den fint mked alligevel..

personligt vil jeg mene at denne er den bedste pentium D prismæssig
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=174249 synes ikke det er værd at give over 500kr for 200mhz xtra i forhold til den pinball foreslår

Eller en core duo cpu
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=179154

Based on what we've seen, one can't help but conclude the Core Duo's performance per watt is unmatched in the world of PC processors. The Core Duo is obviously the best mobile CPU on the market, more than doubling the peak performance of the Pentium M while operating in the same power envelope. What's more shocking is the fact that the Core Duo T2600's outright performance is easily superior to Intel's supposed flagship desktop processor, the Pentium Extreme Edition 965. Given its performance, the Core Duo is clearly well-suited for desktop use, where performance is king but quiet computing is still a blessing.

Taget fra konklusionen i denne 16 siders test af core duo
http://techreport.com/reviews/2006q2/core-duo/index.x?pg=1

Personligt ville jeg vente de 1-2 måneder der går til intels nye conroe cpu kommer. Den kommer virkelig til at sparke røv samtidigt med den vil have et væsentligt lavere strøm forbrug end Pentium D.
http://www.anandtech.com/tradeshows/showdoc.aspx?i=2713&p=1

While we're still comparing to Socket-939 and only using RD480, it does seem very unlikely that AMD would be able to make up this much of a deficit with Socket-AM2 and RD580. With Conroe's performance advantage averaging over 20% it looks like Intel's confidence has been well placed.

Taget fra konklusionen
Avatar billede drgonzo Praktikant
10. maj 2006 - 12:11 #3
http://newz.dk/index.php her er lidt om de nye intel CPU´er
Avatar billede drgonzo Praktikant
10. maj 2006 - 12:12 #4
øhh det link gik vist i fisk..
Avatar billede drgonzo Praktikant
10. maj 2006 - 12:14 #5
Conroe-based products, Rattner predicted, will perform 40% faster than systems running the Pentium D 950 processor, while at the same time consuming 40% less power.  At the same time, Woodcrest chips utilizing what we had better start getting used to calling "ICM," will run 80% faster than today's 2.8 GHz Paxville dual-core chips, while consuming 35% less power.  And future Merom mobile platforms, he added, will perform 20% faster than today's Core Duo T2600, while consuming the same power.

http://www.tgdaily.com/2006/03/07/idf_keynotes_welcome_to_intel_3-point-0/
Avatar billede pinball Nybegynder
09. februar 2007 - 20:46 #6
go´morgen?