Avatar billede borrisholt Novice
09. maj 2006 - 16:54 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Linked Server og Login failed for user sa.

Hej Eksperter

Jeg skal kopiere og opdate noget data fra en server til en anden. Det gør jeg i en SP vha. linked servers.

Milijø beskrivelse :

1 .. N MSDE mod en "rigtig" SQL Server. Jeg har sa rettigheder på alle maskiner.

En lille bid af min SQL ser således ud

  select NotaNr into #TmpTabelA from
    DBPOSPRIVATE..FlydendeTransData
  where
    NotaNr not in (select NotaNr from "XServer".DBPOSPRIVATE.DBO.FlydendeTransData)

Nu har jeg flyttet min applikation til et anden milijø med samme opsætning, og nu virker det bare ikke.

Jeg får fejlen :
Login failed for user 'sa'. Reason: Not associated with a trusted SQL Server connection.

Det plejer at være noget med authentication mode alla det her :
http://www.banmanpro.com/support/sql2k.asp men alle SQL servere har mixed login mode.

Her er kode njeg bruger til at oprette min linked server på min MSDe mod min "rigtigt" sql server :

declare @ServerName varchar (50)
declare @FriendlyName varchar(50)
select @ServerName = 'SBHK-OXSERV', @FriendlyName = 'XServer'

if Exists(select* from master.dbo.sysservers where srvname = @FriendlyName)
  exec sp_dropserver @FriendlyName , N'droplogins'

  exec
  sp_addlinkedserver
      @FriendlyName,
    @srvproduct = 'SQLServer',
    @provider =  N'SQLOLEDB' ,
    @datasrc =  @ServerName,
    @catalog = 'DBPOSPRIVATE',
    @provstr = 'Provider=SQLOLEDB.1;Persist Security Info=False;User ID=sa;Password=sa;Initial Catalog=master;Data Source=SBHK-OXSERV;'

EXEC
  sp_addlinkedsrvlogin  @FriendlyName, 'false', NULL, 'sa', 'sa'

EXEC
  sp_serveroption @FriendlyName, 'rpc', true
EXEC
  sp_serveroption @FriendlyName, 'rpc out', true
EXEC
  sp_addremotelogin 'XServer', 'sa', 'sa'

Jeg fatter det ikke.

PS: Det er kun et test milijø på et lukket net så jeg er ikke så bange for at offenligtgøre mit sa password.

Jens B
Avatar billede spideren Nybegynder
09. maj 2006 - 17:16 #1
hvis du laver en oSQL -U sa -P sa -s <server_name> -d master -Q "select 1"
hvad giver den?

Hvis du tager en oSQL -E -s <server_name> -d master -Q "select 2"

Den sidste burde give trusted fejlen, da denne bruger en trusted connection
Avatar billede borrisholt Novice
11. maj 2006 - 14:57 #2
Jeg fandt ud af problemet. Efter langtids søgning og gøren og laden. Det var et netværks problem eller rettere et DNS problem bruger jeg IP Adressen fungerer det fint bruger jeg computer navnet fungerer det ikke.