Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2006 - 10:09 Der er 1 kommentar

Læs PDF med ASP

Jeg vil gerne have indholdet af en PDF fil gemt i en string variabel (til senere udskrivning som tekst el gemme indholdet i en db). Jeg bruger følgende kode:

<%
Const adTypeBinary = 1
Const adReadAll = -1

set    oStream = createobject("adodb.stream")
    oStream.type = adTypeBinary
    oStream.Open
    oStream.LoadFromFile Server.Mappath("pdf.pdf")
    Response.BinaryWrite oStream.Read(adReadAll)
    oStream.Close
set    oStream = Nothing
%>

Men output er volapyk. Med en html side virker det...
fint. Kan man ikke lave dette nummer med en pdf og evt. word ligesom man f.eks. kan med en html fil? Google kan jo...!
Avatar billede kratluskeren Nybegynder
11. februar 2008 - 14:37 #1
Hej,
Du er nødt til at benytte en serverkomponent der kan læse og fortolke en pdf.
Det er normalt ikke noget der er installeret som standard.
Administrerer du selv din server så prøv at google "asp pdf component" for at tjekke udvalget.