Avatar billede greew Nybegynder
09. maj 2006 - 09:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

htaccess - ingen extern adgang - kun intern adgang

Hejsa eksperter,

Jeg har et site med en stor stak dokumenter i roden af htdocs - det er dog kun to af siderne, der skal kunne tilgåes externt. Resten af siderne er sider, som de to sider selv bruger.

Mit spørgsmål er: Kan man lave en .htaccess fil, der forbyder adgang til alle andre sider bortset fra side A og B, dog sådan at side A og B selv kan få adgang til alle siderne?

Hvis nogen kan lave et hurtigt eksempel eller henvise til noget dokumentation, hvor det står beskrevet, ville det være perfekt!

På forhånd tak!

Mvh.
Jesper
Avatar billede webt Nybegynder
10. maj 2006 - 23:44 #1
Du kan bruge files direktivet
<Files "*.php">
deny from all
</Files>
<Files "fil1.php">
allow from all
</Files>
<Files "fil2.php">
allow from all
</Files>

Ovenstående vil forbyde adgang til alle filer af typen php men tillade fil1.php og fil2.php

fil1.php og fil2.php kan stadig sagtens include andre .php filer

Mvh
Martin
Avatar billede greew Nybegynder
11. maj 2006 - 00:14 #2
Det var præcis, hvad jeg skulle bruge :)

Jeg takker mange gange!!
Avatar billede webt Nybegynder
11. maj 2006 - 12:20 #3
Så lidt, jeg troede faktisk jeg havde svaret der d. 9 så undskylder det halvsene svar :)

Takker for points og hvis der er mere med det så skriver du bare her

Fortsat god sommerdag
Martin