Avatar billede peter-rask Nybegynder
09. maj 2006 - 09:46 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Dynamisk start af macro.

Er der en måde hvorpå man kan starte en macro som følge af et dynamisk event. Dvs ikke user event.
Fx. "value changed" i en celle.
Avatar billede bak Seniormester
09. maj 2006 - 09:52 #1
I arkets eget kodenodul (højreklik på arkfanen og vælg "Vis programkoder") indsætter du noget a'la dette. Hvis værdien ændres i en af cellerne i A15 til A30 kaldes din makro

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("A15:A30")) Is Nothing Then
  call MinMakro
End If
End Sub
Avatar billede peter-rask Nybegynder
09. maj 2006 - 11:41 #2
Næsten...
Det kræver stadig at jeg skriver direkte i den cell der bliver overvåget. (User event)
Hvis det er en formel der står i den overvågede celle virker det ikke.
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
09. maj 2006 - 17:12 #3
Kan du så ikke bare bruge Workbook_SheetCalculate event'en?

Den køres, hver gang, der sker en beregning eller ændring i regnearket (hvor Worksheet_Change kun køres ved bruger ændring).

Så kan den event da holde øje med din(e) celle(r)...
Avatar billede bak Seniormester
09. maj 2006 - 17:28 #4
Yes, du er nødt til at bruge calculate eventen

I et alm modul definerer du en variabel der gælder for hele din workbook
Public MyCellValue

I arkets eget kodemodul indsætter du så dette

Private Sub Worksheet_Calculate()
  If Not Range("A1") = MyCellValue Then
      Call MinMakro
      MyCellValue = Range("A1")
  End If
End Sub

Dette betyder at hver gang der rekalkuleres chekkes der for om A1 har ændret værdi og hvis den har det, kaldes MinMakro og MyCellValue ændres den værdi, der kom i A1
Avatar billede peter-rask Nybegynder
10. maj 2006 - 11:23 #5
Perfekt. Det var lige det der skulle til :o)

Hvis "bak" lige kaster et svar, får I lov at dele poit´ne.
Avatar billede bak Seniormester
10. maj 2006 - 21:48 #6
ok :-)