Avatar billede nin807 Nybegynder
08. maj 2006 - 21:15 Der er 2 kommentarer

Login fejl på siden (Man er ikke logget ind)

Hej alle!

Jeg har prøvet at lave et lille login system, via et tutorial... Det går fint med at oprette bruger osv. lige ind til man skal logge ind. (Prøv selv http://hrek.hotserv.dk/login/login.htm). Man skal simpelthen ikke logge ind. Den siger man ikke er logget ind, det må være noget galt med session eller noget i den stil.

Min side man logger ind på hedder login.htm men den bruger login.php til at logge ind med, som ser sådan ud:

<?
session_start();
//Session start skal ALTID være på FØRSTE linje, ellers virker det ikke..

//Så skal vi skabe forbindelse til databasen
mysql_connect('db01', '9025', 'ymer807');
mysql_select_db("9025");

//Vi skal opfange informationerne fra login formen, det gør vi nu
$brugernavn = $_POST[brugernavn];
$brugernavn = strip_tags($brugernavn);
$brugernavn = mysql_real_escape_string($brugernavn);

$kodeord = $_POST[kodeord];
$kodeord = strip_tags($kodeord);
$kodeord = mysql_real_escape_string($kodeord);

//Så skal vi tjekke om brugeren har skrevet de rigtige oplysninger
$tael = mysql_query("SELECT brugernavn FROM brugere WHERE brugernavn = '$brugernavn' AND kodeord = '$kodeord' LIMIT 1") or die(mysql_error());
$antal = mysql_num_rows($tael);
if($antal == 1){

//Hvis det var rigtige oplysninger, skal vi sætte en session
$_SESSION[login] == 'true';

//Vi sætter også en session som vi skal bruge på profil.php
$_SESSION[data] = $brugernavn;

//Så sender vi brugeren til en ny side
header("location: ind.php");
} else {
echo "<font face='comic sans ms' size='2' color='red'>Brugernavn og kodeord passer ikke sammen</font>";
}
?>

Og siden som man flyttes til ser sådan ud (ind.php):

<?
session_start();
//Vi starter med at fortælle at vi har med sessioner at gøre^^^

//Vi tjekker om sessionen er sand (om brugeren er logget ind)
if($_SESSION[login] == 'true'){
echo "<font face='comic sans ms' size='2'>Velkommen ind. Tjek altid de nyeste downloads, ude i menuen til venstre!</font>";
} else {
echo "<font face='comic sans ms' size='2' color='red'>Du er ikke logget ind. <a href='login.htm'>Log venligst ind her</a></font>!";
}
?>

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2006 - 11:10 #1
//Hvis det var rigtige oplysninger, skal vi sætte en session
$_SESSION[login] == 'true';

prøv

$_SESSION['login'] = 'true';

jeg foreslår også du laver quotes rundt om session navnene, da det er god stil. det andet du har gang i er dårlig stil.
Avatar billede nin807 Nybegynder
09. maj 2006 - 14:48 #2
Nono det virker slet ikk nu... :( se selv :(