Avatar billede prebenrunge Nybegynder
08. maj 2006 - 21:11 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvordan angivesbrugernavn,psw i "objXMLHTTP.Open"

Jeg kalder en XML fil på et andet websted og det virker fint, men derfra hvor jeg virkelig skal bruge filen kræves en brugeradgang (brugernavn og paswore) som jeg har, men jeg ved ikke hvordan det angives i selve kaldet - ER DER NOGET DET VED DET ???

MIT KALD SER SÅLEDES UD
<%
Set objXMLHTTP = Server.CreateObject("Microsoft.XMLHTTP")
Set objXMLDOM = Server.CreateObject("Microsoft.XMLDOM")
objXMLDOM.async = false
Call objXMLHTTP.Open("GET", "http://www.site.dk/folder/filnavn.xml", False)
objXMLHTTP.Send
Avatar billede arne_v Ekspert
08. maj 2006 - 21:20 #1
BASIC eller form based eller NTLM authentication ?
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2006 - 09:22 #2
Du skal først og fremmest sørge for at bruge ServerXMLHTTP objektet istedet for - check om version 4 er tilgængelig, ellers brug version 3 (erstat "4.0." med "3.0." i koden herunder)

<%
Set objXMLHTTP = Server.CreateObject("MSXML2.ServerXMLHTTP.4.0")
Set objXMLDOM = Server.CreateObject("MSXML2.DOMDocument.4.0")
objXMLDOM.async = false
Call objXMLHTTP.Open("GET", "http://www.site.dk/folder/filnavn.xml", False, "username", "secretpassword")
objXMLHTTP.Send
%>