Avatar billede vraa Nybegynder
08. maj 2006 - 16:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Datagridview's svar på Findstring i .net 2.0

En ListBox har en findstring metode som via et input returnerer et rækkeindex.
Jeg mangler noget lignende til et DataGridView med kun én kolonne.
Ovenover mit datagridview har jeg en tekstboks. Når man indtaster noget heri skal datagridview'et skifte række alt efter om indholdet i tekstboksen matcher indholdet i cellen i mit datagridview.
Indholdet i datagridview'et et sorteret alfabestik og stigende.

Håber i forstår min problemstilling.
Avatar billede danm Nybegynder
09. maj 2006 - 02:21 #1
Jeg tror ikke datagridview har en slags findstring så man skulle nok lave det manuelt. Jeg ville nok gøre det noget lignende:

dim x as integer
for x = 0 to datagridview.rowcount - 1
  If datagridview.rows(x).cells(0).value.tostring = textbox1.text then
      Datagrid.rows(x).cells(0).selected = true
      Exit sub
  End if
Next
Msgbox ("kunne ikke finde texten")

Jeg ved ikke om det var noget lignende dette du mente?

Skal den finde strengen hver gang du indtaster et bogstav eller kun når der trykkes på en knap eller enter?
Avatar billede vraa Nybegynder
09. maj 2006 - 11:01 #2
Helt perfekt :-) Det virkede næsten 1. gang. Skulle bare lige tilføje .toLower() i if-sætningen. Er åbenbart case-sensitive.
Læg et svar så får du point.
Avatar billede danm Nybegynder
09. maj 2006 - 20:59 #3
Det var da kanon..  (o=