Avatar billede knallertjoe Praktikant
08. maj 2006 - 14:34 Der er 5 kommentarer

Ændre hyperlink automatisk

Jeg har en lille tipsklub på www.supertipsligaen.dk der har deadline for afgivelse af tips lørdag klokken 20.00.
Hver lørdag omkring kl. 20 er jeg inde og ændre et hyperlink, således at man herefter bliver ledt ind på en side som hedder "Deadline er passeret".
Er det ikke muligt automatisk at ændre dette hyperlink automatisk på en given dag og et givent klokkeslet?
Hvis ja - hvordan?

På forhånd tak !
Avatar billede medions Nybegynder
08. maj 2006 - 14:37 #1
Function LinkString2(strInput)
Set objRegExpHTTP1 = New RegExp
Set objRegExpHTTP2 = New RegExp

objRegExpHTTP1.Pattern = "(http|ftp)(:\/\/[\w\._-]+\.[\w\._-]+\S*)"
objRegExpHTTP2.Pattern = "(^|[^\/])(www[^\.\s]?\.[\w\._-]+\.[A-Za-z]{2,3}[\w\S]*)"

objRegExpHTTP1.Global = True
objRegExpHTTP2.Global = True

objRegExpHTTP1.IgnoreCase = True
objRegExpHTTP2.IgnoreCase = True

strOutput = objRegExpHTTP1.Replace(strInput, " <a href='$1$2' target='_blank'>$1$2</a> ")
strOutput = objRegExpHTTP2.Replace(strOutput, " $1<a href='http://$2' target='_blank'>$2</a> ")

objRegExpHTTP2.Pattern = "(<br>|[,.)\]\}])('>)"
strOutput = objRegExpHTTP2.Replace(strOutput, "$2")
objRegExpHTTP2.Pattern = "(<br>|[,.)\]\}])(' target=)"
strOutput = objRegExpHTTP2.Replace(strOutput, "$2")
objRegExpHTTP2.Pattern = "(<br>|[,.)\]\}])(</a>)"
strOutput = objRegExpHTTP2.Replace(strOutput, "$2$1")

Set objRegExpHTTP2 = Nothing
set objRegExpHTTP1 = Nothing

LinkString2 = strOutput
End Function

Og den kaldes sådan her:

response.write linkString2 rs("kolonne_med_beskeden")

//>Rune
Avatar billede knallertjoe Praktikant
08. maj 2006 - 15:05 #2
Hej Rune.

1000 tak for dit svar.
Nu er jeg ikke den vilde kode kal, så kan du indsætte links´ne for mig hvis jeg giver dem?
Siden der skal virke indtil lørdag kl. 20.00:
www.supertipsligaen.dk/main.asp
Siden der skal virke efter lørdag kl. 20.00
www.supertipsligaen.dk/maindeadline.asp

Hvordan gør man rent praktisk med det link der ligger på index.asp ?
Avatar billede goose Nybegynder
08. maj 2006 - 22:54 #3
Jeg tror medions har misforstået dit spørgsmål, såvidt jeg lige kan se, så er scriptet beregnet til automatisk genkendelse af links i en given tekst.

Du skriver, at siden skal virke indtil lørdag kl. 20 og så skal der vises en ny side. Hvornår skal den så tilbage til den første igen for det skal den vel?`

/Goose
Avatar billede knallertjoe Praktikant
09. maj 2006 - 09:12 #4
Hej Goose.
God pointe !!!
Det vil jeg gerne gøre manuelt. Efter kampene er overstået skal der laves lidt beregning m.m.
Avatar billede goose Nybegynder
09. maj 2006 - 09:30 #5
Hmm, så skal du jo alligevel ind og rette i koden hele tiden.

Det mest optimale ville da være, hvis den første side igen skulle vises fra f.eks. torsdag ?

/Goose