Avatar billede danm Nybegynder
07. maj 2006 - 22:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Groupbox, hvordan kan dette gøres hurtigere

Hej

Jeg har en groupbox med labels og textboxe i. Jeg skal så have det sådan at når man trykker på en knap (rediger) skal man kunne ændre teksten og når der trykkes på gem bliver det readonly. Jeg bruger så groupboxens enabled funktion men dette ser desværre lidt langsomt ud. Jeg vil helst at når der trykkes på rediger skifter det lynhurtigt så man ikke kan se en ligeså stille overgang.
Programmet skal jo helst kunne køre på en langsommere maskine også.

Nogen ideer til en måde hvor det blir hurtigere?

Der er lidt hastighedsproblemer i vb2005 synes jeg efterhånden..
Avatar billede clausc Nybegynder
08. maj 2006 - 12:05 #1
Check SuspendLayout() og ResumeLayout() på din GroupBox.

Hvis der er mange kontroller i din GroupBox kan ovnst. speede det noget op.
Avatar billede danm Nybegynder
09. maj 2006 - 01:56 #2
Jeg synes ikke det gjorde nogen forskel, men jeg er heller ikke helt sikker på hvordan det lige skal gøres??

Hvor gøres det henne i programmet?
Avatar billede clausc Nybegynder
09. maj 2006 - 08:52 #3
Man vil typisk kalde SuspendLayout på f.eks et treeview, derefter indsætte en masse nodes og til sidst kalde ResumeLayout.

SuspendLayout bevirker at kontrollen (treeview'et i eksemplet) ikke som normalt gentegnes hver gang en node indsættes; men først når ResumeLayout kaldes.

Kan have meget stor effekt men åbenbart ikke i dit tilfælde :-/
Avatar billede danm Nybegynder
14. maj 2006 - 21:04 #4
Lukker