Avatar billede Halløj1 Nybegynder
07. maj 2006 - 18:13 Der er 7 kommentarer

redigere knap som er i word

HEY ALL
Jeg har fundet en knap i word som henter:
- fuldenavn
- Adresse
- post nr. / By
- Land

Knappen ligger her: gå i tilpas i menuen-->alle kommandoer-->Adressekartotek.
Jeg kunne dog godt tænke mig at den tog firma attributten med !!

ER der nogen der har en god ide til hvordan man kan enten redigere den knap eller lave sin egen ?

På forhånd tak
Avatar billede mrgumble Nybegynder
15. maj 2006 - 22:48 #1
Har du prøvet med Funktioner - Makroer - Optag makro; udføre handlingen, og se hvad den skriver i VBA-koden?
Avatar billede Halløj1 Nybegynder
16. maj 2006 - 09:51 #2
Hej mrgumble, men det vil jeg da lige prøve  ;o)
Avatar billede Halløj1 Nybegynder
16. maj 2006 - 10:20 #3
Hej igen,
Den siger bare:

Sub test2()
'
' test2 Makro
'
    WordBasic.InsertAddress
End Sub
Avatar billede mrgumble Nybegynder
16. maj 2006 - 10:32 #4
Okay. Her er The Deal.

Når du laver en brevfletning (MailMerge), indsættes der felter. Det er dem du skal lege med. Tryk på Ctrl+F9 for at indsætte et tom felt. Skriv nu (uden ') 'MERGEFIELD "Feltnavn"', hvor Feltnavn er navnet på det felt der skal indsættes. Hvad hedder det i dit tilfælde? "FirmaAtt"?? Så skriver du 'MERGEFIELD "FirmaAtt"'.

Okay. Så har du indsæt et felt til fletning...
Men det gider du ikke i længden, vel? Så lad os lave en VBA-makro der gør det...
Først skal du dog lige kigge på sammensætningen af dit addresseblok.

I din sub skriver du:
Selection.Fields.Add Selection.Range, wdFieldMergeField, """Firstname"""
Selection.Fields.Add Selection.Range, wdFieldMergeField, """Lastname"""
selection.TypeParagraph
Selection.Fields.Add Selection.Range, wdFieldMergeField, """Addressline"""
Selection.Fields.Add Selection.Range, wdFieldMergeField, """FirmaAtt"""
osv. osv. Dette er dog ikke den 100% korrekte opskrift, men du kan vel godt gennemskue hvad du skal ændre på, ik'?
Avatar billede Halløj1 Nybegynder
16. maj 2006 - 10:41 #5
hej igen,
det ser cool ud, jeg prøver det lidt senere.
Tak for din hurtige tilbage melding!
Avatar billede Halløj1 Nybegynder
16. maj 2006 - 23:20 #6
det ikke helt cool!
hvis vi tager denne funktion: WordBasic.InsertAddress
den åbner outlooks kontaktpersoner
derefter dobbeltklikker man på en person, og vupti så har du navn, adresse, postnr + by, land i word!
(men jeg mangler firma, som er angivet i outlook)

hvis vi tager denne:
Selection.Fields.Add Selection.Range, wdFieldMergeField, """Firstname"""
så sætter den jo bare firstname felt i word!

er det mig der har misforstået noget ?

mvh.
Avatar billede mrgumble Nybegynder
17. maj 2006 - 11:43 #7
Nej, det var mig der havde misforstået det. Jeg troede du var i gang med lidt brevfletning.
Jeg har desværre ikke noget svar...