Avatar billede jclarsen Nybegynder
07. maj 2006 - 14:59 Der er 1 kommentar

Flere kommandoer i et shell kald

Hey.,

Jeg her det problem at jeg skal udføre en række kommandoer i samme shell.

Kode:

Shell ("command.com /c mysql.exe -u " & Brugernavn & " --password=" & Password & " -h localhost /c Create Database standard;")

Sleep (1000)

Shell ("command.com Create Database standard;")

Sleep (1000)

Shell ("command.com exit")

Men hvis jeg gør som vist ovenfor, bliver der åbnet en ny prompt hver gang, og så kan det ikke lade sig gøre

Er der en løsning på det ?

Mvh
Jclarsen
Avatar billede inglenook Praktikant
08. maj 2006 - 17:35 #1
ikke saa staerk i mySQL, men kan du ikke putte dine kommandoer i en sql fil og saa blot aabne mysql.exe een gang hvor den udfoerer sql filen ?

Noget ala det her:
Din sql fil indeholder (jeg kalder den minsqlfil.sql):
Create database standard;
exit

din shell kalder du saa med:
Shell ("command.com /c mysql.exe -u " & Brugernavn & " --password=" & Password & " -h localhost < minsqlfil.sql")