Avatar billede holm76 Nybegynder
07. maj 2006 - 13:08 Der er 3 kommentarer

Oploade filer til mapper

jeg har lavet et Recordset og en insert i dreamweaver dette skal kunne oploade billeder til server og gemme dem i databasen, det sidste er ikke noget problem men hvordan kan jeg lave en sti til mappen på serveren? det er selvfølgelig noget med destination, men hvor henne er der muligheder for dette i programmet, hvis det altså findes??
Avatar billede bojohansen Nybegynder
07. maj 2006 - 18:56 #1
Du må jo indsette et File Field i din Form

Du skal ikke gemme billedet i databasen, men gemme en unik værdi for billedet og gemme stien til billedet i databasen.

Der findes ikke noget Standart FileUpload mod en databasen i dreamweaver, men der findes nogen extensions som gør det for dig, hvis du altså ikke har mere lyst til at programmere det selv.

Fremgangs måden kan feks. være :

Vis side med upload form;
<form name="form1" enctype="multipart/form-data" method="post" action="">
  <input type="file" name="UploadFilNavn">
</form>

på siden som modtager efter Submit
åben db Conn
Gem billedet på serveren med et dynamisk navn så du er sikker på at der ikke allerede er en fil med samme navn!!
asp feks: Server.Mappath("/") & ("/UploadMappeNavn/") & DynamiskNavnVariabel
Gem Id(Autonumber) og billedesti -- altså stien ("/UploadMappeNavn/") & DynamiskNavnVariabel i databasen. Evt. også gem BrugerId hvis du skal referere en bruger til filen senere.
Avatar billede holm76 Nybegynder
07. maj 2006 - 19:18 #2
hej bo

Jeg glemte at sige at jeg skriver i php..
Men ellers har jeg lavet en form ala det du skriver og gemmer filen ikke selve billedet i databasen, her får det et id og et navn..
Det jeg mangler er at kunne flytte filen en til en mappe
Avatar billede bojohansen Nybegynder
07. maj 2006 - 19:26 #3
Som sagt ligger det ikke færdig i DW, så der er ikke nogen Klik løsning.
Du må videre programmere din side for hånd, eller bruge en extension som denne http://www.dmxzone.com/showDetail.asp?TypeId=3&NewsId=4509