Avatar billede mrjowns Novice
07. maj 2006 - 08:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Mobil dækning - hvordan

Hejsa,

Dette sprøgsmål er vist ret tricky! Jeg bor i en ny bygning af beton, helt ned til vandet og nedenfor en bakke (på den anden side). Det betyder, at vi ofte ingen mobildækning har overhovedet - uanset hvilket mobilselskab vi benytter.

Vi har kontaktet TDC og forespurgt om de evt. ville opsætte en antenne eller gøre noget så vi kunne få dækning, men der bor for få mennesker i området uden dækning, så det kan ikke betale sig for dem.

Nåh, mit spørgsmål er så...

Kan man få en mobiltelefon med ekstra kraftig antenne så den nemmere kan opfange et signal eller findes der noget eksternt hardware så man kan "booste" signalet? Eller bare en eller anden løsning, der ikke involvere teleselskaberne - for de er ikke til at snakke med.

Alle med et reelt løsningsforslag får point!
Avatar billede mrjowns Novice
07. maj 2006 - 08:14 #1
Hehe, og en satelit-mobiltelefon er IKKE en løsning!! ;)
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
07. maj 2006 - 08:27 #2
Hvilke muligheder har du for at sætte en modtager op? Jeg tænker på at sætte en modtager op, på f.eks. en pæl, der så modtager data til en server i dit hus via VoIP. Hvilket OS har du?
Avatar billede never_mind Nybegynder
07. maj 2006 - 08:27 #3
den eneste reelle mulighed er et car kit, og så montere antennen på en mast eller lignende udendørs, du kan ikke booste signalet med en eller anden hokyp pokus ting du sætter på ;) (men har nu set mange prøve, men næsten altid emd den modsatte effekt til følge)
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
07. maj 2006 - 08:34 #4
Der er aldrig kun én mulighed :)
Avatar billede never_mind Nybegynder
07. maj 2006 - 08:51 #5
næ du har nok ret, har også kun 4 års erfaring med rep og installation af mobil telefoner ;)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. maj 2006 - 12:35 #6
Man kan faktisk få mobil telefon repeatere, men de er meget dyre og ulovlige i Europa. Desfor fåes de heller ikke til GSM bånd (900 og 1800) vi bruger i Europa.
Avatar billede mrjowns Novice
07. maj 2006 - 17:19 #7
Mange tak for rådet Never_Mind! Jeg kigger mig om efter et car kit...
Avatar billede never_mind Nybegynder
07. maj 2006 - 22:14 #8
james_t_dk, selv hvis de kan skaffes, så er bøden for benyttelsen ret sikkert mange (MANGE) gange større end indkøbsprisen
Avatar billede Dan77 Nybegynder
13. august 2010 - 11:53 #9