Avatar billede soul_reaver Nybegynder
07. maj 2006 - 01:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Køb af Bundkort

Vil lige høre om nogle af jer eksperter kan hjælpe mig med at finde et nyt bundkort. Prisen er ikke så relevant men det skal heller ikke være noget der koster mere end 10k at bygge op.
Jeg havde selv tænkt på noget dual processor men har ikke rigtig styr på hvad der er godt og dårligt.
Avatar billede pinball Nybegynder
07. maj 2006 - 02:08 #2
hvad har du af krav til pc´en? skal det være en gamer pc?
Avatar billede pinball Nybegynder
07. maj 2006 - 02:42 #3
der er mange muligheder. intels core duo har fået meget ros. priserne på Pentium D er faldet til det halve og kunne være en god investering.
ellers er der amd am2 som kommer indenfor en måned. og til efteråret kommer intels conroe.

til spil vil amd x2 være en god idé, men til multitasking er pentium d god. core duo er en hård konkurrent til amd x2 og pentium D fordi det er en mobil cpu med høj ydelse og lavt strømforbrug som nu er tilgængelig til desktop pc´er.

hvis du spiller meget så kunne sli eller crossfire bundkort være en god idé.personligt hælder jeg mest til sli og nvidia.

af ram skal du uanset hvad ha mindst 1gb ram, eller måske mere.
så gør lige op med dig selv om du kan vente med et nyt system og hvad dine krav er til maskinen.
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
07. maj 2006 - 07:50 #4
Valget af bundkortet kommer meget an på hvad du skal bruge det til. Men i alle tilfælde hælder jeg til MSI da jeg syntes det er den bedste kombination af kvalitet og pris.
Avatar billede pinball Nybegynder
07. maj 2006 - 17:13 #5
MSI er fint men Asus er også godt :)
Avatar billede soul_reaver Nybegynder
07. maj 2006 - 22:09 #6
Det skal være en stærk gamer pc, som samtidig skal kunne klare nogle store rendering opgaver.
Avatar billede pinball Nybegynder
07. maj 2006 - 22:36 #7
har du prøvet at samle en pc før?
Avatar billede pinball Nybegynder
07. maj 2006 - 23:10 #9