Avatar billede webmazter Nybegynder
06. maj 2006 - 22:20 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hvordan laver man include

hvordan laver man en include funktion på en side opbygget af tables?
eksempel evt.
Avatar billede phpn00b Nybegynder
06. maj 2006 - 22:24 #1
Du laver en php side (ex. test.php)
Deri skriver du
<?php
include('[siden]');
?>

Der hvor siden skal komme.
Avatar billede hp4 Nybegynder
07. maj 2006 - 01:16 #2
Host. host :S
ikke for at virke dum, men jeg ville nu heller skrive det sådan her:

i index.php
<?php
include "http://www.dit_domæne.dk/test.php";
//eller
include "test.php";
?>

Hust benævelsen eller også kaldt fil formatet, er det php eller jpg  ;D husk det!!

//hp4
Avatar billede webmazter Nybegynder
07. maj 2006 - 14:13 #3
det var bare det jeg er igang med at lave en side der er opbygget af tables, men har ikke så megen viden inde´nfor det der php endnu, har brugt frames før hen.
det var mere hvordan man åbnede en side i en af "col." eller "row." men hvor man forblev på samme side fx index.php eller default.php
Avatar billede olebole Juniormester
07. maj 2006 - 16:26 #4
<ole>

hp4 >> ikke for at spille klog, men så ved du ikke, hvordan 'include' virker  ;o)

Du vil ikke med din første metode kunne tilgå funktioner og/eller variabler i 'test.php'. Du vil kun kunne hente den HTML, filen spytter ud.

Årsagen er, at du naturligvis ikke kan inkludere filer over HTTP - men kun lokalt på serveren. Alt andet ville være en katastrofal sikkerhedsbrist!
Selvom både den inkluderende og den inkluderede fil ligger under samme domæne, opfatter serveren det anderledes, når du skriver:
    include("http://www.dit_domain.dk/ ...... ");

/mvh
</bole>
Avatar billede hp4 Nybegynder
07. maj 2006 - 16:41 #5
<ole>: Det hved jeg godt, har selv haft nogle problemer med det ;) var vist noget med en session eller noget ^^, :D
Avatar billede webmazter Nybegynder
07. maj 2006 - 19:16 #6
ole kan du så ikke fortælle mig hvad jeg skal gøre for at få det til at fungere ordenligt?
jeg vil gerne havde det lavet på denne side: http://www.nixx.dk/beta.php
Avatar billede 1409 Praktikant
08. maj 2006 - 10:51 #7
Det kunne se sådan ud:
Fil 1

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
    <title>Inkludere</title>
</head>

<body>
<?PHP
//side1.php
ECHO "<TABLE>";
ECHO "<TR>\n";
ECHO "<TD>bla. bla. </TD>";
INCLUDE("hallo.php");//inkludere hallo.php
ECHO "</TR>\n";

INCLUDE("test.html");//inkludere test.html

ECHO "</TABLE>";
?>
</body>
</html>

fil 2

<?PHP
//hallo.php
ECHO "<TD>Dette er inkluderet</TD>";
?>

fil 3

<!-- test.html -->
<TR>
<TD>Og dette er inkluderet</TD><TD>Og dette er også</TD>
</TR>
Avatar billede 1409 Praktikant
08. maj 2006 - 10:52 #8
Resultatet:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

<html>
<head>
    <title>Inkludere</title>
</head>

<body>
<TABLE>
<TR>
<TD>bla. bla. </TD><TD>Dette er inkluderet</TD></TR>
<!-- test.html -->
<TR>
<TD>Og dette er inkluderet</TD><TD>Og dette er også</TD>
</TR>
</TABLE>
</body>
</html>
Avatar billede webmazter Nybegynder
09. maj 2006 - 13:26 #9
kan du ikke prøve at lave et eksempel med denne side?
http://www.nixx.dk/index.php og http://www.nixx.dk/opretbruger.php
hvor den åbner opretbruger.php i main tablen?