Avatar billede snyde Nybegynder
05. maj 2006 - 16:49 Der er 2 kommentarer

ReadOnly - textbox problem

Hejsa,

Jeg har en side med søgning på nogle kriterier, her to textbox  fra-til dato, de er begge read only.

Når formen postes med søg knappen, modtager jeg ikke værdien fra tekstboxene hvis kontrollerne er readonly.

Spoky nok virker det lokalt på min desktop IIS, men virker ikke online på webhotellet. Jeg tror det kan være noget med at de kører med en ASP.NET 2.0, og jeg selv med den gamle, har nogen opblevet lignede problem?

NB! Smider jeg mine kontrollerne online, hvor de ikke er readonly virker alt fint.
Avatar billede tuxic Nybegynder
06. maj 2006 - 12:44 #1
Jeg ved ikke om det er årsagerne, men: Der kan være to grunde til at det virker som du oplever. For det første, der er ingen grund til at læse fra en readonly textbox. Jeg mener du har jo selv skrevet en værdi i boxene og indholdet kan jo ikke ændre sig (det er jo en readonlybox). Så her er basis for lidt perf optimering.

For det andet, hvis man kunne læse fra readonlytextbox er der vel et potentielt sikkerhedsproblem. Din side antager at indholdet ikke ændrer sig ved at blive vist for brugeren, men hvad nu hvis brugeren ændrer i det. Så kan brugeren jo på skummel vis påvirke dit program.
Avatar billede snyde Nybegynder
07. maj 2006 - 11:21 #2
Jeg prøver lige at forklare lidt bedre:

1. I mit program vælges to datoer, via en pop-up, datoerne indsættes selvfølgelig i  readonly textboxe. dvs jeg skal kunne læse værdien i felterne, bruger input.

2. Lokalt på min maskine kan jeg vælge datoer, søge og finde resultater.(Debuging) Når jeg trykker søg, sættes de to textboxes værdi lig med en label, så jeg kan se at værdierne ændre sig. Dette virker lokalt, men virker ikke når jeg smider koden online. Selvfølgelig burde min kode virke ens online, så den eneste forklaring jeg kan se er at webhotellet's ASP.NET 2.0, skulle gøre at min kode virker anderledes. Ellers har ASP.NET 2.0 en bug, at man ikke kan læse fra readonlytextbox, men det virker jo ret mystisk

3. Jeg kunne godt smide min løsning online, uden readonlytextbox, og med dato validatere, så virker det fint. Jeg er vil bare lidt stædig, nu har brugt tid på at lave noget smart dato pop up, så vil jeg da også have min felter readonlytextbox online.