Avatar billede beckham14 Nybegynder
05. maj 2006 - 14:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Valg af bærbar skærm

Jeg har set følgende skærme:

WXGA 1280x800
WXGA+1280x800
XGA 1024x768
SXGA+1400x1050

Hvad er "bedst" eller dyrest? Hvad kan der anbefales?
Avatar billede never_mind Nybegynder
05. maj 2006 - 14:28 #1
det der er opløsniger og ikke skærme, hvad der er bedst kommer an på hvad DU bedt kan lide at kigge på.
Avatar billede beckham14 Nybegynder
05. maj 2006 - 14:32 #2
Jeg har set at man kan få nogle skærme som skinder meget, ligner glas. Har det et navn?

Når der fx står "+" bagefter wxga, hvad betyder det så?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. maj 2006 - 17:01 #3
De har forskellige navne fra producent til producent. Et sådant produkt er clearview, men personligt syntes eg ikke at det er generende.

Mere om opløsninger her: http://en.wikipedia.org/wiki/WSXGA_Wide_XGA_PLUS
Avatar billede pinball Nybegynder
06. maj 2006 - 02:07 #4
her er lidt om højglans skærme:

http://en.wikipedia.org/wiki/Optical_coating

hvis du sidder udenfor eller i rum med meget lys så kan crystal view, og hvad det ellers har af navne, være lidt irriterende da der forekomme reflektioner på skærmen og det er mest slemt hvis du fx spiller eller ser film (mørke farver). det bruger også lidt mere strøm og suger en masse støv til sig.

størrelse af skærm er jo op til dig , men perosnligt synes jeg at widescreen er fedt.
Avatar billede never_mind Nybegynder
06. maj 2006 - 02:26 #5
pinball orklar lige hvordan en coating på en skærm kan bruge mere strøm ? det er jeg sikker på at james_t_dk også gerne vil have en forklaring på ;)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. maj 2006 - 08:16 #6
Det bruger mere strøm fordi det er en kontrast skærm, som på et B&O TV, derfor skal man skrue mere op for lyset i skærmen, for at få samme udbytte som en skærm unden kontrast skærm. Personligt er jeg villig til at tage dette trade off, da farverne er meget bedre.
Avatar billede pinball Nybegynder
06. maj 2006 - 15:27 #7
tak for det james. jeg har læst om det et sted men kan bare ikke huske hvor