Avatar billede karmicmind Nybegynder
05. maj 2006 - 10:03 Der er 4 kommentarer

selectionStart og -End i IE6

Jeg er ved at lave en web-baseret text-editor, og dertil har Mozilla jo properties som seletionStart og selectionEnd til at finde og sætte den markerede tekst..

jeg mangler bare nogen lignede funktioner til IE6.. helst så jeg både ka gette og sette..

nogen der har en løsning..? :)
Avatar billede karmicmind Nybegynder
05. maj 2006 - 10:36 #1
Det er forresten en textarea, der er tale om, hvis nogen er i tvivl..
Avatar billede webstuff Nybegynder
05. maj 2006 - 11:29 #2
Dette virker i IE - men ikke i FF - du kan måske sætte det sammen ;o)

<html>
<head>
<style>
body{
    background-color:#123456;
    color:#fff;
    text-align:center;
}

</style>
<script type="text/javascript">
function makeBB(start, end) {
    TextArea = document.selection.createRange();
    TextArea.text = start + TextArea.text + end;
}
</script>
</head>
<body>
<form>
    <input type="button" onClick="makeBB('', '');" value="B" />
    <input type="button" onClick="makeBB('', '');" value="I" />
    <input type="button" onClick="makeBB('', '');" value="U" />
    <textarea id="minTextArea"></textarea>
</form>
</body>
</html>
Avatar billede karmicmind Nybegynder
05. maj 2006 - 11:34 #3
Det hjælper mig ikke så meget.. har allerede en lignende funktion..
Jeg har brug for funktioner til at aflæse og sætte positionen på markeringen i teksten..
Det giver mig lidt mere frihed til forskellige funktionaliteter til min editor, som f.eks. auto-completion og indenting(med tab og shift-tab).. :)
Avatar billede olebole Juniormester
05. maj 2006 - 12:17 #4
<ole>

Det er ikke så let endda. MS' og Mozillas range-modeller er vidt forskellige. Her er, hvad du kan bruge i MS' model:
    http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/dhtml/reference/objects/obj_textrange.asp

/mvh
</bole>