Avatar billede impar Nybegynder
07. maj 2001 - 10:26 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Afinstallation af Win.98

Hvordan afinstallerer jeg win.98se? - Jeg har ikke nogen CD, da det var præ-installeret, da jeg købte computeren.
Avatar billede martin181 Nybegynder
07. maj 2001 - 10:28 #1
Hvis det var præ-installeret da du købte computeren, så bør din forhandler kunne hjælpe dig med at afinstallere windows 98 - men når du skriver afinstallere - mener du så i virkeligheden slette?
Avatar billede impar Nybegynder
07. maj 2001 - 10:29 #2
Yeps. - Slette, udrydde, fjerne, kald det hvad du vil...
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
07. maj 2001 - 10:29 #3
Du fjerner da bare hele lortet med format C:

Sørg for at have en boot diskette og backup af alle filerne som du vil gemme.

Jeg mener slet ikke at man kan \"afinstallere\" windows...
Avatar billede impar Nybegynder
07. maj 2001 - 10:30 #4
- min forhandler er placeret 83,5 km. fra min residens.
Avatar billede impar Nybegynder
07. maj 2001 - 10:32 #5
Lav du bare en boot-diskette af 15 GB guf...
Avatar billede milo Nybegynder
07. maj 2001 - 10:33 #6
Det er rigtigt hvad morten dyrekilde siger...du kan kun slette windows ved at formatere drevet det ligger på....formater fra dos, du må ik højreklikke på drevet inde i windows og sige formater..så sker der sjove ting og sager, hehe
Avatar billede martin181 Nybegynder
07. maj 2001 - 10:34 #7
Efter min bedste overbevisning kan man ikke afinstallere win98 - du er vel ved at skal have et nyt styresystem på din pc siden du skal have fjernet win98? ja? så er der kun et at gøre, fjern skidtet og installer det andet - du kan evt. fosøge dig med om det er nok at installere oven i din nuværende windows med en ny version, så kan du muligvis bibeholde dine gemte indstillinger og nogle af dine programmer uden det helt store besvær.

Ellers må du tage backup af vigtige filer og så slette det hele og starte installationen på ny...

og selv om forhandleren bor over 80 km væk - så må han da kunne sende dig en cd?
Avatar billede impar Nybegynder
07. maj 2001 - 10:36 #8
Tak for hjælpen.

//Impar
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
07. maj 2001 - 10:37 #9
Hvorfor er jeg afvist?????

Milo kopierede mit svar!! hvorfor fik han så point?!?
Avatar billede milo Nybegynder
07. maj 2001 - 10:38 #10
Du er også for dum hvis du ikke har lavet nogen partitioner på din harddisk....så du kan formatere drevet med windows uden at miste dine andre 15 gb guf....

Formatering af drevet er det rigtige svar, uanset om du vil det eller ej! At du ikke vil miste dine 15 gb guf gør ikke dette svar mindre rigtigt.
Avatar billede matias Nybegynder
07. maj 2001 - 10:38 #11
da du købte din vomputer var der så ikke en \"Quick Restore\" cd med ? Det er der gerne, hvis det er en mærkevare-pc som feks. Compaq.
Den indeholder nemlig win 98 eller lignende.
Avatar billede milo Nybegynder
07. maj 2001 - 10:39 #12
Dyrekilde, det er rigtigt, jeg opretter et nyt hvor du får pointsne. Dit svar :) Jeg er bare mere overbevisende! :p

2 sek
Avatar billede milo Nybegynder
07. maj 2001 - 10:41 #13