Avatar billede m3q Nybegynder
04. maj 2006 - 15:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Objekter på XP desktop?

Er det muligt (i stedet at have 300 ikoner)

at tilføje en form for "ekstra" start menu, den skal dog ikke have præcis samme funktioner egentlig bare 2:

1. Skulle have en drop down/out menu, hvor det er muligt at ligge genveje til spil/programmer eller bare diverse filer man har lyst til at køre hurtigt!

2. Mulighed for at tilføje flere end en af disse menuer!

dette behøves ikke at være en built-in funktion, det må gerne være et tredje parts program, hvis det er det der skal til!

tak på forhånd

//
Avatar billede hcma Novice
04. maj 2006 - 16:26 #1
opret en ny mappe i startmenuen og placer dem deri
Avatar billede m3q Nybegynder
04. maj 2006 - 20:34 #2
kender du systemet hvis du laveren mappe på skrivebordet og hiver den ud i siden, og vælger "auto hide" hvorefter den så kommer frem og viser indholdet af mappen når du ruller hen over højre side f.eks. på dit desktop..

sådan skulle det være, bare med en list af drop-out menuer i stedet for store fede ikoner..

og ellers tak, helst ikke fra start menuen, syntes bare det er li en lille tak for besværligt at gøre det via den!
Avatar billede thov Forsker
05. maj 2006 - 01:52 #3
Det kan en såkaldt 'Widget' klare - jeg bruger denne 'Shortcut Launcher' http://widgets.yahoo.com/gallery/view.php?widget=38973
For at kunne køre en widget, akal der installeres en 'Widget engine', hent den herfra: http://widgets.yahoo.com/
Da det er Yahoo! som står bag, vil Engine'n forsøge at installere en hel del Yahoo! gejl, det undgår man ved at fjerne alle de dertil markerede flueben.
Avatar billede m3q Nybegynder
05. maj 2006 - 19:36 #4
ah mange tak.. de er super fede mange af dem der!

lav et svar!
Avatar billede thov Forsker
05. maj 2006 - 20:51 #5
Ok, og det snedige ved de widgets, er at de i virkeligheden er ZIP filer.
Man kan åbne dem med Winzip og redigere i dem - Har man mod på det, kan man også lave nye selv.
Avatar billede m3q Nybegynder
05. maj 2006 - 21:30 #6
skal også li spørge dig om det er muligt at låse dem fast?

da de også bliver minimeret når jeg bruger "vis skrivebord" ikonet! ?==?

men de er ret brugbare!!
Avatar billede m3q Nybegynder
05. maj 2006 - 21:46 #7
nevermind fandt ud af det