Avatar billede comeback Nybegynder
04. maj 2006 - 11:57 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Formular - formmail

Jeg bruger PHPs måde at sende en formular afsted på, så den havner i min mailbox.
ud fra dette eksempel:
http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/phpmail.php

Hvis jeg nu gerne vil have brugeren til at skrive: Hvor han bor, hans TLF og en besked. Hvordan får jeg alt det frem i den mail jeg modtager? Nu får jeg kun beskeden...
Avatar billede expnet Seniormester
04. maj 2006 - 12:12 #1
jamen har du det script fra det link så skal du jo bare tilføje et felt mere og tilføje $_POST[feltsnavn] i line

@mail("dit.navn@dit_domain.dk", strip_tags($_POST['subject']),
  stripslashes(strip_tags($_POST['message'].$_POST[feltsnavn])), $headers)
Avatar billede comeback Nybegynder
04. maj 2006 - 12:27 #2
Så hvis jeg har felterne
- adresse
- name
- postby

HVad skal den så hedde?
Avatar billede expnet Seniormester
04. maj 2006 - 12:29 #3
@mail("dit.navn@dit_domain.dk", strip_tags($_POST['subject']),
  stripslashes(strip_tags($_POST['message'].$_POST[adresse].$_POST[name].$_POST[postby])), $headers)
Avatar billede comeback Nybegynder
04. maj 2006 - 13:03 #4
Ahhhhh - I get it!

@mail("dit.navn@dit_domain.dk", strip_tags($_POST['subject']),
  stripslashes(strip_tags($_POST['message']. '<br>Adresse:' . $_POST[adresse]. '<br>Navn:' . $_POST[name]. '<br>Posnr og By:' . $_POST[postby])), $headers)

Eller skal jeg bruge /n - Kan de ikke sættes pænt op?
Avatar billede expnet Seniormester
04. maj 2006 - 13:07 #5
jo men så ville jeg også have personligt lave script struktur om
Avatar billede comeback Nybegynder
04. maj 2006 - 13:09 #6
Jeg mener bare hvordan får jeg et linie skift ind?
Avatar billede expnet Seniormester
04. maj 2006 - 13:09 #7
jamen hvis <br> er ikke viker så prøv \n
Avatar billede comeback Nybegynder
04. maj 2006 - 13:14 #8
Kan ikek få det til at virke - hvordan vil du skrive det?
Avatar billede expnet Seniormester
04. maj 2006 - 13:16 #9
sådan her tro (utested)
@mail("dit.navn@dit_domain.dk", strip_tags($_POST['subject']),
  stripslashes(strip_tags($_POST['message']. "\nAdresse:" . $_POST[adresse]. "\nNavn:" . $_POST[name]. "\nPosnr og By:" . $_POST[postby])), $headers)
Avatar billede comeback Nybegynder
04. maj 2006 - 13:19 #10
Nemlig! - Nu er den der :-)
Takker - Smid et svar
Avatar billede expnet Seniormester
04. maj 2006 - 13:19 #11
velbekommen og et svar her fra
Avatar billede comeback Nybegynder
04. maj 2006 - 13:42 #12
Jeg har et stykke grafik der submitter (troede jeg); men det vil den ikke...
onClick="doSubmit();">

doSubmit ser således ud:
function doSubmit(f) {

if(document.forms[0].name.value==document.forms[0].name.defaultValue||document.forms[0].name.value==""){
      alert("Dit navn skal udfyldes.");
      document.forms[0].name.select();
      document.forms[0].name.focus();
      return false;

    }

if(document.forms[0].adresse.value==document.forms[0].adresse.defaultValue||document.forms[0].adresse.value==""){
      alert("adressen skal udfyldes.");
      document.forms[0].adresse.select();
      document.forms[0].adresse.focus();
      return false;
    }

if(document.forms[0].postby.value==document.forms[0].postby.defaultValue||document.forms[0].postby.value==""){
      alert("Postnr og By skal udfyldes.");
      document.forms[0].postby.select();
      document.forms[0].postby.focus();
      return false;
    }

reg = /^([A-Z]+)([A-Z0-9_\.\-]+)@([A-Z0-9]+)([.,_,-]([A-Z0-9]+))*\.[A-Z]{2,4}$/i
if(!document.forms[0].email.value.match(reg)){
      alert("Indtast venligst en korrekt E-mail adresse");
      document.forms[0].email.select();
      document.forms[0].email.focus();
      return false;
    }
      document.forms[0].submit();
}

men jeg får en fejlmelding når den forsøger at submitte til sidst...But why!!! Skal jeg oprette et nyt spørgsmål?
Avatar billede comeback Nybegynder
04. maj 2006 - 13:43 #13
Altså den kører fint nok på de der valideringer...