Avatar billede stroyer_dk Nybegynder
04. maj 2006 - 09:55 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Opsætning af PHP/MySQL på Win2003 SBS m./IIS 6.0

Hej Eksperter!

Jeg har i nogle dage efterhånden forsøgt at få min Win2k3 SBS server til at køre med PHP/MySQL så der fx. kan hostes sites som PHPFusion osv. Jeg har læst mange forskellige vejl. på både php.net(Meget dårligt beskrevet)og en masse andre sites,..jah faktisk har jeg været dem igennem som jeg har kunne finde.

Normalt plejer det ikek at været et problem at sætte sig ind i tingene, men er godt nok på herrens mark lige nu.

Jeg ville gerne hvis en venlig sjæl kunne guide mig, step for step igennem installeringen og opsætningen af PHP/MySQL.

Jeg ved ikke lige hvilke oplysninger jeg skal give jer, men spørg evt. undervejs.

/mvh
Avatar billede stroyer_dk Nybegynder
04. maj 2006 - 10:25 #2
Jeg prøver lige at følge den, og kommer med evt. problemstillinger.
Tak indtil videre.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
04. maj 2006 - 10:30 #3
np :)
Avatar billede stroyer_dk Nybegynder
04. maj 2006 - 11:39 #4
Okaii....se dét hjalp jo en del :)

Men har lige et par spørgsmål til "opsætningen/installering" af phpfusion, som jeg ikke helt er med på, men som også må indgå i opsætningen af MySQL'en

Når jeg skal konfigurer PHPFusion siden starter den op med at spørge om;

Database værtsnavn: localhost (her står den som standard)ingen problem her.

Database brugernavn: ?? Det kender jeg jo ikke, eftersom at jeg ikke har angivet det nogen steder?

Database kodeord: jahmen,..det kender jeg da, men skal jeg oprette en "ny" database i MySQL til den eller hvordan?

Databasenavn: Hmm...det må så være navnet på den database som jeg skal oprette ovenover?

Tabellernes fornavn: ?ingen anelse? står pr. default til; fusion_

/mvh
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
04. maj 2006 - 12:34 #5
Opret en database kaldet fusion
og følg disse steps:
Setting up the Database

In this guide we use "fusion" as the databasename for your gallery, you can choose another if you want.

    * Start the MySQL Command Line Client

Start Menu -> MySQL -> MySQL Server 4.1 -> MySQL Command Line Client

    * Enter your root password (defined during install of MySQL) and press "Enter"

    * Create a database for your gallery. Enter the following statement and press "Enter".

CREATE DATABASE fusion;

    * Create a user for accessing the database. Replace "yourPasswordHere" with a password of your choice. Enter the following statement and press "Enter".

GRANT USAGE ON * . * TO 'fusion'@'localhost' IDENTIFIED BY 'yourPasswordHere';

    * Grant the created user rights on your new database. Enter the following statement and press "Enter".

GRANT SELECT , INSERT , UPDATE , DELETE , CREATE , DROP , ALTER ON `fusion` . * TO 'fusion'@'localhost';

    * Leave the MySQL Command Line Client. Enter the following statement and press "Enter".

exit
Avatar billede stroyer_dk Nybegynder
04. maj 2006 - 14:30 #6
Igen tak for hjælpen, men kan sq ikke få det til at funke. Jeg tror at mit problem ligger i at PHP'en ikke kan snakke sammen med MySQL'en.
Avatar billede stroyer_dk Nybegynder
04. maj 2006 - 14:56 #7
For bl.a. følgende fejl:

Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in C:\soylent\test.php on line 2
Avatar billede stroyer_dk Nybegynder
04. maj 2006 - 15:31 #8
Fejlen lå i at php.ini ikke lå i windowssystem mappen :)

Nu mangler jeg så bare at få konf. phpmyadmin
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
04. maj 2006 - 18:23 #9
Nu ved jeg ikke hvad du har af problemer og om du har nogen, men her er en som har haft en del forskellige problemer der er løst:
http://www.sitepoint.com/forums/showthread.php?t=329793
Avatar billede stroyer_dk Nybegynder
05. maj 2006 - 10:28 #10
Har sådan set ikke rigtigt nogle problemer længere. Alt køre som det skal efter 4 dages intensivt fejlfindig....pyhha... men nu glemmer jeg i hvert fald heller ikke hvordan man installere det skidt igen.

Hvis du lige smider et svar, så deler vi lige de point, hvilket jeg mener ville være fair ;-)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
05. maj 2006 - 12:04 #11
Ja jeg har ikke lavet opsætningen for dig kun hjulpet lidt, så det er fint med mig :)