Avatar billede magnuskoch Nybegynder
04. maj 2006 - 07:49 Der er 3 kommentarer

Justering af action script

Koden her før seks kasser til at bevæge sig når musen kommer i nærheden:

currentMousex = Math.floor(this._xmouse);
    imgbox1._x = Math.floor(imgbox1._x-(currentMousex*slideSpeed));
    imgbox2._x = Math.floor(imgbox2._x-(currentMousex*slideSpeed));
    imgbox3._x = Math.floor(imgbox3._x-(currentMousex*slideSpeed));
    imgbox4._x = Math.floor(imgbox4._x-(currentMousex*slideSpeed));
    imgbox5._x = Math.floor(imgbox5._x-(currentMousex*slideSpeed));
    imgbox6._x = Math.floor(imgbox6._x-(currentMousex*slideSpeed));

Jeg importerer i et movieclip.

Problemet er at jeg kun vil have kasserne til at bevæge sig ved mouse over på selve movieclippet. Som det er nu bevæger de sig lidegyldigt om musen er over eller ej.

Hvad skal jeg rette?
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
04. maj 2006 - 09:40 #1
Så ville jeg enten lave hitTest, eller lave en onRollOver-funktion på movieclippet.

En onRollOver funktion kan du lave sådan her (placeret i _root:
onClipEvent (load) {
    _root.imgbox1.onRollOver = function() {
        currentMousex = Math.floor(this._xmouse);
        _root.imgbox1._x = Math.floor(imgbox1._x-(currentMousex*slideSpeed));
    };
}

Noget i den stil, du skal nok selv tilpasse koden til din movie.
Avatar billede twotimes Nybegynder
04. maj 2006 - 10:19 #2
lyder godt- Tester det hurtigst muligt.

Er ikke så langt inde i action script.

Hvad mener du med "placeret i _root"?
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
04. maj 2006 - 13:29 #3
_root er "bunden" af din movie, der hvor alting udspringer fra. Hvis du fx har lavet et movieclip, kaldt det "dild" som instancename og placeret det i din movie, kan du tilgå det via _root.dild. Du kan se på det som et klasse hiraki. _root er moderen til alle dine andre objekter.