Avatar billede sunlock Nybegynder
03. maj 2006 - 15:18 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Resize failer (imagecreatefromjpeg)

Jeg har et træl problem. Når jeg arbejder lokalt kan jeg uden videre oprette thumbnails til mine billeder, men smider jeg den op på min host stopper den eksikveringen af siden lige der hvor jeg har:

$source = @imagecreatefromjpeg($fileName);

Fjerner jeg imagecreate... så kommer der et sort thumbnail. Så er mit spørgsmål, hvorfor? Har den for lidt hukommelse at arbejde med eller hvad skal jeg "prøve" at gøre?

På min localhost kører jeg med PHP Version 4.4.2-1+b1 og på min host er det PHP Version 4.3.11.

Alle foreslag er velkommen...
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2006 - 15:23 #1
Får du nogen fejlmeddelelse?
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. maj 2006 - 15:24 #2
Hvad med gdlib? Hvilke version er det. Plejer at være der den fejler.
Avatar billede sunlock Nybegynder
03. maj 2006 - 15:46 #3
philip << ingen fejl, den stopper bare der. Du kan se linket her: http://skovvangen.peter-sonder.dk (den skulle lave et billed under teksten trying imagecreatefromjpeg... og så afslutte siden med en bund - kommer bare ikke videre)

michael_stim << ved jeg ikke, måske kan dette bruges: http://www.sunlock.dk/info.php
Avatar billede duejensen Nybegynder
04. maj 2006 - 17:06 #4
Hvad med at prøve at fjerne @ før imagecreatefromjpeg ?

Med lidt held, får du så en indikation af hvad der er galt.
Avatar billede sunlock Nybegynder
08. maj 2006 - 08:57 #5
Fjerner jeg @ kører den bare videre som om den funktion ikke skulle gøre noget (koden er snuppet fra php.net).
Avatar billede duejensen Nybegynder
09. maj 2006 - 19:28 #6
Tror vi må se noget mere kode
Avatar billede sunlock Nybegynder
10. maj 2006 - 08:36 #7
Med glæde:
-----
function createThumbnail($fileName) {
  $target = imagecreatetruecolor($this->thumbWidth, $this->thumbHeight);
  imagealphablending($target, false);
  $source = @imagecreatefromjpeg($fileName);
  imagecopyresized($target, $source, 0, 0, 0, 0, $this->thumbWidth, $this->thumbHeight, $this->width, $this->height);
  $newFile = $this->thumbFileName;
  $quality = 100; //Quality of the picture created
  @imagejpeg($target, $newFile, $quality);
  ImageDestroy($source);
}
-----
Avatar billede duejensen Nybegynder
11. maj 2006 - 06:41 #8
Og jeg går ud fra at dit Thumbnail ikke bliver oprettet ?

Efter
$source = @imagecreatefromjpeg($fileName);

prøv at indsætte
  if (!$source)
    echo "image not found";

og så kan du prøve at fjerne @ imagejpeg($target,$newfile,@quality);
Avatar billede sunlock Nybegynder
11. maj 2006 - 09:35 #9
Det bliver ikke oprettet, korrekt - men det virker på min egen lokale maskine...
Avatar billede sunlock Nybegynder
24. maj 2006 - 09:13 #10
Ikke flere foreslag?
Avatar billede sunlock Nybegynder
15. juli 2006 - 14:21 #11
Nogen som vil have points?

Jeg har skiftet til unoeuro.com, og nu er problemet væk... Lader til at min tidligere host, needhost.dk, ikke har fået sat deres box ordentlig op.
Avatar billede sunlock Nybegynder
03. august 2006 - 10:47 #12
Lukker