Avatar billede magnuskoch Nybegynder
03. maj 2006 - 13:54 Der er 3 kommentarer

Scroll med knapper

Jeg har to knapper. Én i hver sin ende af et langt rektangel.

Jeg har seks billeder, der skal ligge på række i rektanglet, der kun er stort nok til at have fire liggende. Derfor vil jeg gerne have at de to knapper kan fungere som scrollere i de billeder jeg har.

Man skal hele tiden kunne se fire billeder.
Og når man trykker på knappen scrolles der ét billede (dvs. ikke glidende scroll) videre i rækken.

Når man når til enden skal der bare startes forfra.

Hvilken kommando skal jeg lægge på mine knapper for at få dem til at scrolle mit rekangel med billeder på denne facon...?

Tak tak
Avatar billede Shasim Novice
04. maj 2006 - 11:20 #1
Du kan jo lægge din billedserie ind i et klip, og der forskyde billederne fra frame til frame indtil du har vist allesammen. På dine knapper sætter du nextFrame() og prevFrame(), og i dit billedklip laver du en tom frame til sidst med en gotoAndStop(1), for at få den til at starte forfra i sekvensen.
Avatar billede mash Mester
04. maj 2006 - 15:05 #2
Såden her ville jeg gøre det

on (press) {
    bred = getProperty("my_clip", _width);
    pos = getProperty("my_clip", _x);
    newx = (pos-bred);
    setProperty(my_clip, _x, newx);
}
Avatar billede mash Mester
04. maj 2006 - 15:07 #3
newx = (pos+bred);  <---- for at køre den anden vej
der skal laves om i scriptet så der henvises til dit billede klip istedet for my_clip :-)