Avatar billede solskinsvejr Nybegynder
03. maj 2006 - 10:51 Der er 4 kommentarer

Fejl ved oprettelse af FULL-TEXT

Hej Eksperter!

Jeg har et problem med en MSSQL-database. jeg vel gerne gøre et felt i en tabel FULL-TEXT søgebar. Dette gør jeg ved at højreklikke på tabellen i Enterprise Manager. Jeg vælger "FULL-TEXT Index Table" og derefter "Define FULL-TEXT Indexing on table". Problemet er bare, at jeg får denne fejl, ved ovenstående:

"The selected table has no unique single column index on a column that does not allow NULLS."

I min tabel har jeg en sammensat primærnøgle i form af et recno og en landekode. Det felt jeg vil have FULL-Text searchable er et felt af typen nvarchar og tillader ikke nulls.

Håber I kan hjælpe!

Database:  NMR_Konf_gBF

Table:  [dbo].[eo_emneord]
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
03. maj 2006 - 14:34 #1
Du skal nok bare oprette en kolonne med unikke værdier, og lave et UNIQUE index på den. Tror jeg ...
Avatar billede solskinsvejr Nybegynder
03. maj 2006 - 15:05 #2
OK, det vil sige, at det er umuligt med en sammensat primærnøgle ???

Det virker mærkeligt, at man skal bruge én unik kollonne...

Jeg vil jo helst have så lidt data som muligt i min tabel, derfor prøver jeg at undgå, at oprette endnu en kolonne.
Avatar billede trer Nybegynder
03. maj 2006 - 15:12 #3
Du kan gøre dig selv en rigtig stor tjeneste ved at oprette en kolonne af typen ROWVERSION.

Du skal derefter ignorere kolonnnen - SQL Server sørger selv for at den altid indeholder en unik værdi - og med en ROWVERSION kolonne (tidligere kaldt en TIMESTAMP kolonne) kan du også bruge incremental fornyelse af dit fulltext index (uden ROWVERSION kolonnen vil du altid få en fuldt build af indexet - det tager tid og bruger 100% CPU mens det sker...)
Avatar billede solskinsvejr Nybegynder
05. maj 2006 - 13:11 #4
Det ser ud til at virke delvist... Det virker hvis jeg benytter mig af contains(eo_desc,'transport OR test') men hvis jeg benytter mig af AND operatoren, virker det ikke: contains(eo_desc,'transport AND test').

Er der en sammenhæng mellem dette og mit FULL TEXT INDEX ???