Avatar billede steber Nybegynder
02. maj 2006 - 19:44 Der er 2 kommentarer

Sæt value på felt i continous form i VBA.

Jeg forsøger at formulere mit spørgsmål som et forsimplet eksempel:

Jeg har en continous form som baserer sig på en tabel med fx 3 rækker. Formen har 4 felter som alle er bound til kolonner i den underliggende tabel.
Kolonne 1 er primærnøglen. Kolonne 2 er styk-pris. Kolonne 3 er Antal. Kolonne 4 er Beløb.
Men skulle tro at Kolonne 4 (Beløb) er redundant. Men beløb er en beregning som baserer sig på andet end styk-pris og Antal, og resultatet af beregningen med samme styk-pris og Antal kan ændre sig dag for dag.

Og mit spørgsmål drejer sig netop om hvordan jeg putter resultatet af beregningen i Beløb-feltet (som er bound til den underliggende tabel).
Hvis jeg fx i VBA (i de rette Events) sætter me.beløb = 123, ja så sætter jeg jo Beløb felterne i alle tre rækker til 123 - både i formen og i tabellen.
Jeg kan ikke i VBA opdatere rækken/kolonnen i tabellen, da rækken ikke eksisterer endnu hvis jeg er ved at indtaste en ny række. Desuden vil en sådan løsning give mig en ReQuery-og-GoToRecord sag når tabellen en gang indeholder fx 2000 rækker.

Jeg mener at jeg en gang for "mange" år siden har sat værdien i et felt i VBA (evt. v.h.a. actions/makroer) på den række jeg stod i, men kan ikke huske hvordan. Måske skal jeg bruge action SetValue, men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg skal bruge den. Men det er jo ikke sikkert at det er vejen frem.

Er der nogen som kan give et tip?

M.v.h. og på forhånd tak -
Stefan
Avatar billede steber Nybegynder
02. maj 2006 - 19:48 #1
Oops. Landet forkert. Skal ind under MS Access. Sorry.
Avatar billede jogii Nybegynder
02. maj 2006 - 19:50 #2
så må du hellere oprette et svar til dit eget spørgsmål og derefter acceptere dit eget svar ...