Avatar billede lazeric Nybegynder
02. maj 2006 - 18:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

mysql på iis

Jeg kører WinXP Pro og IIS kører fint.
Der er installeret MySQL og ODBC driverne.

Når jeg forsøger på at forbinde til Databasen fra en ASP side får jeg bare denne fejl:
"Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default driver specified
/sider/dbcon.asp, line 12"

Jeg har prøvet at lukke MySQL instance og der er fejlen den samme, så det er som om den ikke aner at MySQL er installeret.

Her er koden jeg bruger til at forbinde med:
"<%
SQLserveradr="172.18.12.120"
SQLdatabase="database_guru"
SQLlogin="xxxx"
SQLpassword="xxxx"

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

conStr = "driver={MySql};server="& SQLserveradr &";database="& SQLdatabase
conStr = conStr & ";uid="& SQLlogin &";pwd="& SQLpassword & ";OPTION=16386"

Conn.Open conStr
%>"
IP-adressen er maskinens adresse på netværket.
Avatar billede morhan Novice
02. maj 2006 - 18:49 #1
Prøv at gå i kontrolpanel > adminstrative tools > data sources > drivers

Så kan du se om den kan ses i systemet, og hvad den hedder
Avatar billede morhan Novice
02. maj 2006 - 18:53 #2
Den hedder sikkert "MySQL ODBC 3.51 Driver" i stedet for blot MySql
Avatar billede lazeric Nybegynder
02. maj 2006 - 18:56 #3
Ah godt tip! Jeg kan kun se at driverne er installeret, men ikke at databasen kører... hvordan ser jeg det?
Jeg kan fint forbinde til databasen med MySQL Administrator og jeg har været inde i MySQL CLI og oprette en database osv, så det ser bare fint ud herfra...
Avatar billede njhvidberg Nybegynder
02. maj 2006 - 21:26 #4
Her er den connection jeg har brugt til en my-sql db:

  set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

  conn.open("Driver={MySQL ODBC 3.51 Driver}; Server=localhost; UID=root; pwd=MajEt_HemMeLig; Database=et_db_navn")

Håber det kan bruges ?
Avatar billede lazeric Nybegynder
03. maj 2006 - 08:32 #5
Det at angive driveren til "MySQL ODBC 3.51 Driver" istedet for bare "MySQL" ser ud til at have hjulpet noget, men nu får jeg denne fejl:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[MySQL][ODBC 3.51 Driver]Host 'Navnet-på-serveren' is not allowed to connect to this MySQL server
/sider/dbcon.asp, line 13
Avatar billede lazeric Nybegynder
03. maj 2006 - 14:52 #6
Nå det kan godt være at sagen har udviklet sig i en retning så jeg skal starte en ny tråd. Det vil jeg ihvertfalde gøre :-)
njhvidberg du får point for at rette mig på sporet at driveren. Morhan, hvis du også efterlader et svar får du også for hjælpen :-)
Avatar billede lazeric Nybegynder
25. september 2006 - 19:49 #7
Du skal hvis også lige have pointene kan jeg se :-)