Avatar billede vedelsby Nybegynder
02. maj 2006 - 18:13 Der er 5 kommentarer

Repeat opsætning på WLAN

Hej alle.
Har lidt problemer med at 'kæde mine to AP sammen' med repeat.

Jeg har følgende opsætning:
Webspeed - Linksys trådløs router som virker som DHCP og kører med WPA kryptering.

Jeg vil således gerne sætte et (planet) AP på netværket så jeg kan nå min stue og soveværelse.

Har prøvet mange gange med alle mulige opsætninger.. ..
(AP client, wireless bridge, og repeat)

Mine spørgsmål er således:
- Bør jeg ikke bare kunne enable repeat, skrive ESSID og så kører det? (Det gør det ikke..)
- Skal jeg sætte fast IP eller skal den være DHCP klient.
- Når jeg opsætter 'repeateren' skal jeg så slå WPA til eller bare skrive ESSID?

Håber i kan hjælpe!
Mange tak!
Martin
Avatar billede kenp Novice
02. maj 2006 - 21:30 #1
Det er ikke sikkert du vil få det til at virke.. da linksys skriver at repeater funktion kun virker med deres egne produkter...

Du kan komme ud for at du skal fortælle hvilken MAC-adresse den skal repeate til, sætte det rigtige ssid, rigtige kanal og krypterings form og kode.

også skal begge ting også understøtte WDS
Avatar billede vedelsby Nybegynder
02. maj 2006 - 21:36 #2
OK..
Det jeg lige har gjort er at jeg har sat en ledning fra Linksys over til planet AP, oprettet et nyt trødløst krypteret netværk, hvorefter jeg forsøger at repeate fra planet AP (1) til planet AP (2).. Undrede mig også over jeg ikke skulle opgive MAC adresse.. (Det skulle jeg på mit tidligere AP)
Avatar billede kenp Novice
02. maj 2006 - 21:40 #3
Det er jo med forskel fra produkt til produkt. Men virker det?
Avatar billede vedelsby Nybegynder
02. maj 2006 - 21:43 #4
Jeg forsøgte netop på baggrund af det du skrev ovenfor..

Nej desværre.. .. Jeg mister fuldstændig kontakten med AP..
AP 1 har dynamisk IP (DHCP client) betyder det noget?
Avatar billede kenp Novice
02. maj 2006 - 22:59 #5
jeg fortrækker at sådanne enheder har faste ip-adresser